بررسی موتور سیکلت

نقد و بررسی، معرفی و مشخصات هوندا CB 1300

Honda CB1300 SUPER FOUR و SUPER BOL D'OR SP

فروشگاه اینترنتی لباس

بیایید موتورسیکلتی بیابیم که واقعاً بخواهیم آن را سوار شویم. ۳۰ سال از پیدایش مفهوم “PROJECT BIG-1” برای تحقق این ایده‌آل می‌گذرد. جذابیت جهانی موتورسیکلت ها چیست؟ ورزش برهنه جاده سلطنتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ پاسخ هایی را که در اینجا و اکنون جستجو کرده اید حکاکی کنید.

[سمت چپ] CB1300 SUPER BOL D’OR SP 30th Anniversary
[سمت راست] CB1300 SUPER FOUR SP 30th Anniversary

CB1300 SUPER FOUR

قدرت و گشتاور فوق العاده در کل محدوده احساس می شود. هندلینگ تولید شده توسط بدنه محکم و باریک سی بی و سیستم تعلیق با کارایی بالا. علاوه بر این، یک ظاهر طراحی شده قوی، مناسب برای بزرگسالان است. “SUPER FOUR” موتورسیکلتی است که در هر لحظه از تعامل به دنبال درام است. سه عنصر “کنترل”، “صدا” و “ارتعاش” به شدت ادغام شده اند تا لذت سواری را افزایش دهند. با دنبال کردن خطی بودن عالی، مانند پاسخ سریع دریچه گاز از باز شدن کم، می توانید هیجان واقعی کنترل موتور را به طور کامل تجربه کنید.

CB1300 SUPER FOUR SP

CB1300 SUPER BOL D’OR

یک سواری پویا و آرام که بالغ شده و تا حد زیادی تکامل یافته است

“SUPER BOL D’OR” با عنوان “Bol d’Or” که در نام مسابقه استقامت ۲۴ ساعته که نشان دهنده جام طلا است نیز استفاده می شود. این موتورسیکلتی است که در جاده های پر پیچ و خم مثل چالوس با پیچ های ممتد “تصویر هندلینگ” را به شما می دهد و هنگام کروز با سرعت بالا “احساس آزادی عمل” را به شما می دهد. داشبورد با شیشه جلوی دودی جریان باد داخل و خارج را با مجرای هوا و بیان سطحی عالی کنترل می کند و فشار باد را بر راکب کاهش می دهد. ثبات در هنگام کروز با سرعت بالا و راحتی هنگام رانندگی در مسافت های طولانی با سرعت بالا را دنبال می کند.

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

CB1300 SP

هیجان برای رانندگی تیز

مدل “SP” از قطعات با دقت انتخاب شده برای به حداکثر رساندن پتانسیل CB1300 استفاده می کند. بدنه با رنگ اسپرت پوشیده شده است و صندلی دارای پوسته و دوخت خاصی برای دنبال کردن بافت است. با وقار و حضور مردانه خود که شخصیت منحصر به فرد خود را نشان می دهد، باعث غرور بزرگسالانی می شود که لذت موتور سواری را می دانند.

عکس: [سمت چپ] CB1300 SUPER FOUR SP / [راست] CB1300 SUPER BOL D’OR SP

سیستم تعلیق جلو [CB1300 SP]

کمک فنر ÖHLINS که ترکیبی از زیبایی و عملکرد است

CB1300 SUPER BOL D’OR SP
CB1300 SUPER FOUR SP

برای سیستم تعلیق جلو، یک کمک فنر ÖHLINS با قطر φ۴۳ میلی‌متر استاندارد است. با استفاده از یک کارتریج یک طرفه که سمت تراکم و سمت گسترش را به طور کامل به چپ و راست جدا می کند، می توان میرایی را در ۲۰ مرحله در سمت تراکم و ۲۰ مرحله در سمت گسترش در محدوده وسیعی تنظیم کرد.

سیستم تعلیق عقب [CB1300 SP]

کمک فنر عقب با مخزن مخزن ÖHLINS

CB1300 SUPER FOUR SP

سیستم تعلیق عقب به طور استاندارد مجهز به کمک فنر ÖHLINS مجهز به مخزن مخزن با ظرفیت بالا φ۴۹ میلی متر است. تنظیم کننده تراکم با برد وسیع ۲۰ مرحله ای تنظیمات دقیق، سیلندرهای آلومینیومی با استحکام بالا، فنرهای سبک وزن با استرس بالا و بسیاری از فناوری های دیگر را برای ارائه عملکرد صاف و میرایی در سطح جاده امکان پذیر می کند.

ترمز جلو [CB1300 SP]

کولیس ۴ غلاف مونوبلوک برمبو با نصب شعاعی

ترمزهای جلو به طور استاندارد مجهز به کالیپرهای ۴ پایه شعاعی Brembo هستند. تطابق بهینه با سیستم تعلیق ÖHLINS با تنظیم قطر سیلندر اصلی و سفارشی کردن سفتی شلنگ برای کنترل بالا دنبال می شود.

CB1300 SUPER FOUR SP

صندلی [CB1300 SP]

دوخت واقعی اختصاصی SP

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

نشیمنگاه، که تناسب و بافت باکیفیتی را دنبال می‌کند، با پوست و دوخت مخصوص SP تکمیل شده است.

عکس های درحال حرکت، از راکبین حرفه ای گرفته شده است. هنگام رانندگی در جاده های عمومی، سرعت مجاز را رعایت کنید و بی دلیل رانندگی نکنید.

واحد قدرت

اثبات اینکه CB همچنان منبع رانندگی چشمگیر است

موتور، یک دوسیلندر۴ سوپاپ DOHC در خط PGM-FI است که با آب خنک می شود. با انجام کنترل با دقت بالا با سیستم throttle-by-wire، رانندگی نرم، مستقیم و قدرتمندی حاصل شده است که بیشتر با حساسیت راکب طنین انداز می شود. سیستم ورودی از قیف های هوا φ۳۶ میلی متر با طول های مختلف برای دو سیلندر بیرونی و دو سیلندر داخلی استفاده می کند. سیستم اگزوز از یک لوله اگزوز ۴ به ۱ و یک صدا خفه کن با ساختار دو محفظه استفاده می کند. با این سیستم‌های کنترلی و سیستم‌های ورودی و اگزوز، ویژگی‌های گشتاور خطی را در محدوده دورهای پایین و متوسط ​​دنبال کردیم که وزن بدنه سی بی باشکوه را احساس نکنید.

کلاچ Assist & Slipper® برای عملکرد نرم تر

Assist & Slipper، یک مکانیسم کلاچ است که دارای یک عملکرد کمکی است که به کاهش بار عملیاتی روی اهرم کلاچ کمک می کند و یک عملکرد دمپایی که جهش چرخ عقب را به دلیل ترمز ناگهانی موتور که هنگام کاهش دنده اتفاق می افتد، کاهش می دهد. این امر کار با آن را آسان تر می کند و عملکرد راحت تر و روان تر را فراهم می کند.

اگزوز

یک سیستم اگزوز که صدایی عمیق و حسی تولید می کند

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

سیستم اگزوز از یک سیستم اگزوز ۴ به ۱ و یک صدا خفه کن دو محفظه استفاده می کند. صدای عمیق تری در محدوده دورهای پایین و صدای اگزوز حسی تولید می کند که به نظر می رسد در محدوده دور بالا ۴ خطی باشد.

سیستم گاز

یک سیستم گاز با سیم که لذت دستکاری را افزایش می دهد

CB1300 SUPER FOUR

باز شدن دریچه گاز توسط سنسور موقعیت شتاب دهنده (APS) تشخیص داده می شود و ECU بر اساس سیگنال الکتریکی، شیر دریچه گاز را کنترل می کند. علاوه بر بازآفرینی حس عملکرد طبیعی یک دریچه گاز معمولی از نوع کابلی و تحقق عملکرد دقیق دریچه گاز بدون ناراحتی، امکان نصب تجهیزات پیشرفته مانند حالت های سواری مخصوص صحنه و کروز کنترل نیز وجود دارد.

حالت سواری

سه حالت سواری که با توجه به موقعیت قابل انتخاب هستند

سی بی ۱۳۰۰ مجهز به ۳ حالت سواری است که به شما امکان می دهد از بین سه ویژگی سواری متناسب با موقعیت های مختلف، از رانندگی تهاجمی در جاده های پر پیچ و خم گرفته تا سواری در باران که می خواهید بر احساس امنیت تأکید کنید، انتخاب کنید. با استفاده از کنترل گشتاور قابل انتخاب هوندا که می تواند با توجه به ویژگی رانندگی در هر حالت روشن و خاموش شود، رانندگی مطابق با صحنه رانندگی را فراهم می کند.

استاندارد : حالت رانندگی استاندارد که هم عملکرد ورزشی و هم راحتی را به دست می آورد.

ورزشی : حالت رانندگی که بر حس قوی شتاب با تاکید بر پاسخ تاکید دارد.

باران : حالت رانندگی با کنترل گشتاور و ویژگی های شتاب/کاهش ملایم.

*کنترل گشتاور قابل انتخاب هندا سیستمی برای از بین بردن لغزش نیست. این سیستمی است که تا آخرین لحظه به کارکرد شتاب دهنده راکب کمک می کند. بنابراین، مانند موتورسیکلت هایی که به کنترل گشتاور قابل انتخاب هوندا مجهز نیستند، نمی‌تواند رانندگی غیرمنطقی را کنترل کند. هنگام رانندگی، لطفاً از عملکرد ناگهانی گاز خودداری کنید و با خیال راحت رانندگی کنید.

CB1300 SUPER FOUR
CB1300 SUPER BOL D’OR SP

کروز کنترل

کروز کنترل برای کروز با کیفیت بالا و راحت

کروز کنترلی که سرعت تنظیم شده را تحت شرایط خاصی مانند کروز در بزرگراه ها حفظ می کند. با اتصال به سیستم دریچه گاز، می توانید انتقال نرم تری به سرعت مشخص شده و احساس راحتی داشته باشید که کمتر تحت تأثیر محیط رانندگی مانند شیب ها قرار می گیرد.

CB1300 SUPER FOUR

شیفتر سریع

شیفتر سریع سازگار با بالا/پایین

عملیات شیفت را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. یک شیفتر سریع طراحی شده که زمان پاشش سوخت، زمان جرقه زنی و غیره را کنترل می کند و تعویض دنده های سریع تر، مطمئن تر و نرم تر را انجام می دهد * بدون نیاز به کارکردن دریچه گاز و کلاچ، به عنوان یک لوازم جانبی اصلی موجود است. *به جز هنگام شروع و توقف.

CB1300 SUPER FOUR

عملکرد رانندگی

شاسی

لذت واقعی از سواری کامل یک موتور قدرتمند

شاسی سیبی یک قاب گهواره ای دوتایی با ستون فقرات دوگانه است. با انعطاف پذیری و پایداری جامد، سواری ورزشی سبک و پایداری در سرعت های بالا را دنبال می کند. ریل‌های صندلی استحکام بهینه را برای نصب لوازم جانبی اصلی مانند کریرهای عقب، جعبه‌های بالا، و کیسه‌ها تضمین می‌کنند.

سیستم تعلیق جلو

CB1300 SUPER FOUR

تعلیق جلو از نوع کارتریج φ۴۳ میلی متری استفاده می کند که به هندلینگ پاسخگو و ویژگی های میرایی مناسب دست می یابد. پوشش فوق العاده پس از آبکاری اعمال می شود و عملکرد صاف را همراه با مهر و موم گرد و غبار با اصطکاک کم نشان می دهد. ویژگی های میرایی در سمت ریباند را می توان با توجه به ترجیحات سوار به صورت بدون پله تنظیم کرد.

سیستم تعلیق عقب

دستیابی به چابکی و سواری راحت

CB1300 SUPER FOUR

در قسمت عقب، یک بازوی چرخشی آلومینیومی و دو سیستم تعلیق با هم ترکیب شده‌اند و قسمت انتهایی آلومینیومی فورج شده بازوی چرخشی به صورت مورب به بدنه بازو متصل می‌شود تا از استحکام بالا اطمینان حاصل شود. واحد شوک دارای یک فنر دو مرحله ای دارای قطر میله دمپر φ۱۴ میلی متر است و مجهز به تنظیم کننده های میرایی با ۱۵ مرحله در سمت گسترش و ۴ مرحله در سمت تراکم است. هوندا علاوه بر فعال کردن تنظیمات مطابق با سلیقه، عملکرد سبک هندلینگ و سواری راحت را دنبال می کند. با ایجاد یک هندلینگ خنثی که باعث نمی شود وزن موتورسیکلت را احساس کنید، لذت دستکاری موتور را درک می کند.

ABS

برای جلوگیری از قفل شدن چرخ های جلو و عقب

CB1300 SUPER FOUR

ABS (سیستم ترمز ضد قفل) برای ترمزها استفاده می شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از سنسورهای سرعت چرخ‌های جلو و عقب، ECU با عملکرد خود عیب‌یابی وضعیت رانندگی در حین رانندگی را کنترل می‌کند و زمانی فعال می‌شود که تمایل لاستیک‌ها به قفل شدن را در اثر ترمز بیش از حد یا تغییرات ناگهانی تشخیص دهد. سطح جاده با اجتناب از قفل لاستیک از کنترل موتورسیکلت پشتیبانی می کند. علاوه بر این، مدولاتور ABS که فشار روغن ترمز را کنترل می کند، عملکرد صاف ABS را دنبال می کند.

* ABS سیستمی است که به عملکرد ترمز راکب کمک می کند. همانند موتورهایی که مجهز به ABS نیستند، قبل از پیچ‌ها و غیره به کاهش سرعت کافی نیاز است و نمی‌توان با رانندگی غیرمنطقی کنار آمد. هنگام رانندگی لطفا از ترمزهای ناگهانی خودداری کنید و با خیال راحت رانندگی کنید.

تجهیزات اصلی

صندلی و موقعیت سواری

موقعیت سواری که به طور کامل سهولت سواری را دنبال می کند

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

این صندلی از یک دوخت واقعی استفاده می کند که در عین حال که به دنبال تناسب بالایی است، بافت را دنبال می کند. شکلی دارد که راحتی سرنشین را در نظر می گیرد. علاوه بر این، بدون به خطر انداختن راحتی راکبین، عرض پوشش جانبی تا حد امکان باریک ساخته می‌شود تا پا به خوبی به زمین بچسبد. علاوه بر این، برای دستیابی به کنترل تهاجمی موتور و یک سواری راحت، موقعیت سواری نیز با دقت انتخاب شده است، و آن را به یک موقعیت عمودی آسان برای سوار شدن تبدیل می کند.

کیلومترسنج

کیلومتر آنالوگ سنتی با عملکرد و کیفیت عالی

صفحه کیلومتر دوقلو از نوع خود نورانی است که لوکس بودن و دید را افزایش می دهد. یک پانل کریستال مایع در مرکز قرار داده شده است. قسمت بالایی موقعیت دنده و حالت سواری را نشان می دهد و قسمت پایینی یک پنل کریستال مایع معکوس بزرگ است که می تواند برای نمایش اطلاعاتی مانند سنجش مصرف سوخت / دمای بیرونی سوئیچ شود.

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

چراغ جلو

چراغ های جلو LED که ترکیبی از عملکرد و طراحی هستند

چراغ های جلو LED با نور سفید و توزیع نور طولانی و گسترده با در نظر گرفتن دید پذیرفته شده است.

علاوه بر این، “SUPER BOL D’OR” با یک نوار راهنمای نور که طرح کلی چراغ جلو را به شکل U می پوشاند، ظاهری منحصر به فرد را به وجود می آورد.

CB1300 SUPER FOUR SP
CB1300 SUPER BOL D’OR SP

چراغ راهنما

چشمک زن LED نواری

چراغ راهنماهای LED شیک از نوع نوار استفاده می شود و همراه با چراغ های LED جلو، جلوه طراحی چهره جلو را بهبود می بخشد.

سی بی ۱۳۰۰ SUPER BOL D’OR SP

چراغ عقب

هویت ارثی CB

قسمت عقب موتورسیکلت مجهز به چراغ خطر با چراغ های LED است که به صورت دایره ای چیده شده اند. در حالی که به ارث بردن تصویر دو چشم گرد است که می توان گفت هویت سری CB1300 است، استفاده از یک لنز داخلی باعث انتشار نور سه بعدی می شود که حس عمق را ایجاد می کند و یک لنز بیرونی با رنگ شفاف، یک لنز بی باک را ایجاد می کند.

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

تجهیزات SUPER BOL D’OR

تجهیزات اختصاصی برای لذت بردن از تورهای طولانی

● شیشه جلویی از نوع دودی که باد در حال اجرا را با کوبیدن لبه اصلاح می کند و به طور موثر صدای باد را هنگام وزیدن سرکوب می کند.

●یک فضای ذخیره سازی با ظرفیت تقریبی ۱ لیتر در هر طرف باک تعبیه شده است (سمت چپ دارای قفل کلید می باشد).

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

نگهدارنده کلاه ایمنی

از یک نوع فشار مناسب استفاده می کند

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

گرمکن دستگیره

گرمکن فرمان برای راحتی (کنترل دما در پنج سطح)

CB1300 SUPER FOUR

سوکت USB

مجهز به سوکت USB در سمت راست زیر صندلی

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

* مجهز به ۱ پورت سوکت USB 5V3A (نوع C).

*در صورت عدم استفاده درپوش را ببندید. اگر سوکت خیس است از آن استفاده نکنید.

 

دریچه باد

شیر L شکل مناسب برای نگهداری

CB1300 SUPER BOL D’OR SP

تجهیزات دیگر

یک فضای بزرگ با ظرفیت تقریبا ۱۱ لیتر در زیر صندلی نصب شده است.

سیگنال توقف اضطراری که لامپ های خطر را با سرعت بالا چشمک می زند تا به سرعت موتورسیکلت ها و خودروهای دیگر را از ترمز ناگهانی مطلع کند.

مجهز به مکانیزم ضد سرقت اختصاصی هوندا “H.I.S.S. (Honda Ignition Security System) * 2 “. علاوه بر این، یک مکانیسم قفل دستگیره تقویت شده و یک سیلندر کلید تقویت شده تجهیزات استاندارد هستند.

 

۴.۸/۵ - (۹۳ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. تنها ضعف CB1300 فقط کمپرس پایین این موتور که قدرت کمی تولید میکنه البته این موتور برای کشور ژاپن ساخته شده و قدرت و گشتاورش برای این کشور مناسبه ولی در کل موتور عالی هستش ولی با یکم دستکاری می توان از این موتور نزدیک ۱۹۰ اسب قدرت گرفت همانند نسخه TUPE-R که تو پیست سوزاکو این قدرتو ازش گرفتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا