راهنما ها

نحوه موتور سواری در برف زمستان

آموزش موتورسواری در یخبندان و هوای سرد

فروشگاه اینترنتی لباس

گرچه زمستان سال قبل برف زیادی نداشته ایم ، اما آماده بودن برای زمستان پیش رو مهم می باشد. ما در راکبین دوست داریم که به هر بهانه ای سوار اسب آهنی خود شویم و چیز جدیدی یاد بگیریم و لذت ببریم.

بنابراین ، اگر چاره ای برای شما باقی نمانده یا مثل ما ، فقط می خواهید در این زمینه تجربه ای کسب کنید و لذت هم ببرید ، چند نکته مفید برای موتور سواری در برف آورده ایم.

برف فشرده

برف فشرده در هنگام سواری بدترین نوع برف است. چند ساعت گذشته توسط اتومبیل رانده شده است و در نتیجه بسیار لغزنده و سخت است. اگر گزینه ای داشته باشید ، سوار شدن برف تازه باریده بسیار راحت تر و کم خطرتر است.

اگر مسیرهای مربوط به چرخ های وسایل نقلیه دیگر را دنبال کنید ، ممکن است برف لغزنده باشد و بهتر است از مسیرهای دست نخورده استفاده کنید.

یک چیز در یک زمان

دقیقاً مثل موتورسواری در باران ، مطمئن شوید که هر بار فقط یک کار را با موتور انجام می دهید. ترمز کنید ، سپس هدایت کنید. به آرامی دور بزنید، سپس سرعت بگیرید. سطح چسبندگی تقریباً وجود ندارد ، بنابراین ترمز گرفتن شدید بسیار خطرناک است – مهم نیست که چقدر این کار را در خشکی انجام داده اید- می تواند منجر به زمین خوردن شود.

با دنده بالاتر از حالت عادی سوار شوید

این باعث می شود موتورسیکلت شما بسیار ملایم تر و کنترل آن راحت تر باشد.توجه کنید که هدف از این عمل این است که موتورسیکلت در لحظه شتاب نگیرد و باعث سر خوردن نشود.

چراغ ها و راهنما را روشن کنید

این مربوط به همه چیز است. ترمز ، گاز و فرمان. این یکی از موارد واضح است ، اما اگر عادت ندارید که از چراغ های راهنما در گردش های خود استفاده کنید حتما در زمان بارندگی و در فصل زمستان از آن استفاده نمائید.

با نزدیک شدن به یک چهار راه یا خیابان متصل دیگر باید ترمز را خیلی قبل از حالت عادی شروع کنید. این موضوع را برای رعایت مسافت نیز در نظر داشته باشید ، زیرا فضای کافی برای توقف ندارید.

از هر دو ترمز استفاده کنید تا موتور کمی متعادل نگه داشته شود و از وارد آمدن فشار زیاد به لاستیک جلو خودداری کنید.(در صورتی که در گرفتن ترمز جلو مهارت کافی ندارید به هیچ و جه در جاده های لغزنده استفاده نکنید.) قبل از اینکه بپیچید ، اطمینان حاصل کنید که تمام ترمزهای خود را انجام داده اید.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله نحوه صحیح ترمز گیری با موتورسیکلت را نیز مطالعه بفرمائید.

با احتیاط مشابه باید به گوشه کنار رفت. آهسته و عمداً وارد کار شوید – بدون ورود ناگهانی.

تا زمانی که کاملاً قائم نباشید ، گاز را لمس نکنید و حتی پس از آن نیز فوق العاده آرام آن را بچرخانید. فقط یک تکه کوچک از برف یا یخ متراکم شده میتواند کاری کند که تا چرخ عقب از مسیر خارج شود.

به آرامی حرکت کنید و لذت ببرید

فقط وقت خود را بگذارید ، سعی نکنید قهرمان شوید. تمرکز خود را بر این بگذارید که همه کارها را تا حد ممکن روان انجام دهید و تا حد ممکن آرام باشید. برای رسیدن سریعتر به مقصد هیچ امتیازی دریافت نمی کنید.

همیشه آماده باش

اگر مدتی در برف زمستانی سوار شده اید ، می توانید راحت باشید ، اما برف می تواند خطرات زیادی را پنهان کند. این لایه از برف تازه افتاده ممکن است لایه ای از برف متراکم لغزنده ، تکه ای از یخ سیاه یا چیز دیگری را کاملاً پوشانده باشد.

خود را گرم نگه دارید

هنگامی که دندان های شما به طور غیرقابل کنترل به یکدیگر نخورد ، استفاده از چراغ های راهنما و آرام ماندن بسیار آسان تر است. لایه بندی کنید ، اگر یک لایه پایه حرارتی خوب داشته باشید ، بدنتان گرم خواهد ماند. برای جلوگیری از بالا آمدن برف یا باد یخی از پشت ، حتماً گردن خود را پوشیده نگه دارید. هرگونه فاصله در وسایل شما در اثر سرما مورد سو استفاده قرار می گیرد.

از همه مهمتر ، مطمئن شوید که دستان شما گرم است. هیچ چیز بدتر از این نیست که با انگشتانتان نمی توانید چیزی را احساس کنید. اگر خیلی سرد می شوید ، در یک جای مطمئن پارک کنید و از گرمای انجین و یا اگزوز استفاده کنید.

در انتها امیدواریم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن توانسته باشید با نحوه موتور سواری در برف زمستان آشنا شوید. لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه های همین مطلب با ما در میان بگذارید. همچنین در صورتی که برای موتورسواری در زمستان سوال یا مشکلی دارید در بخش دیدگاه‌ها اعلام نمائید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

 

۵/۵ - (۲۲ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. خدارو شکر دیشب برف اومد اما من شنبه باید برم سرکار ولی با مطالعه این مطلب انگیزه گرفتم انصافا و دید من نسبت به موتورسواری تو برف عوض شد و سعی میکنم از این صحنه نهایت لذت رو ببرم البته با رعایت نکات ایمنی.

    1. از اینکه نظرتون رو برای ما ارسال کردید بسیار ممنون.
      ما این مطلب رو برای آمادگی شما عزیزان پیش از شروع بارندگی ها و سرما منتشر کردیم.
      امیدواریم که مفید بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا