بررسی موتور سیکلت

بررسی سوزوکی بیکینگ B-King

یک موتورسیکلت عضلانی قوی در شهر وجود دارد!

اگرچه ممکن است ظاهر طراحی شده جسورانه سوزوکی بیکینگ برای همه مناسب نباشد، اما تناسب اندام و کیفیت عالی بکینگ چیزی است که هرکسی می تواند قدردان آن باشد.

امروز در مجله موتورسیکلت میخواهیم در رابطه با بیکینگ، یکی از موتورسیکلت های محبوب راکبین ایرانی صحبت کنیم. موتورسیکلتی بسیار قدرتمند، ساخت کشور ژاپن.

همه راکبین موتورسیکلت و موتوربازان با مدل محبوب هایابوسا آشنایی دارند. هایابوسا در زبان ژاپنی به معنی شاهین میباشد. این موتور در اواخر دهه ۹۰ میلادی تولید گردید و در برهه ای از زمان رکورد سرعت جهان را در دست گرفته بود. سوزوکی برای اینکه میخواست این راه را ادامه دهد بیکینگ را تولید کرد.

بی کینگ ابتدا در سال ۲۰۰۱ و در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و موتوری بود که از نظر طراحی از زمان خودش خیلی جلوتر بود و این موضوع باعث این شد که منتقدان زیادی داشته باشد.

بیکینگ در دسته بندی نیکد قرار میگیرد که به معنی موتورسیکلت برهنه است. موتورسیکلتی عضلانی که انجین ریس روی آن به چشم میخورد اما فلاپ های زیادی ندارد. بسیاری از افراد سوزوکی بیکینگ ۱۴۰۰ سی سی را یک موتور سیکلت استریت میدانند که این اشتباه است.

راکبینی که در رشته حرکات نمایشی کار میکنند این موتورسیکلت را بسیار دوست دارند.

سال ۲۰۰۸ با توقف تولید سوزوکی جی اس ایکس ۱۴۰۰، بیکینگ وارد بازار شد. بیکینگ در مدل های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ تولید گردید که در اواخر ۲۰۰۹ نیز مدل اسپیشیال آن به رنگ سفید و آبی و رینگ های طلایی به عنوان مدل ۲۰۱۰ وارد بازار شد.

۴ سیلندر خطی انجین این موتورسیکلت میباشد ۲ میل سوپاپ و حجم دقیق ۱۳۴۰ سی سی. ۱۶ سوپاپ ، ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور که عدد عجیبی است. گیربکس بیکینگ ۶ سرعته میباشد و زنجیر وظیفه انتقال قدرت را دارد.

بیکینگ فاقد abs میباشد و وزنی معادل ۲۳۵ کیلوگرم دارد و جزو موتورهای بسیار قدرتمند میباشد که پیشنهاد ما این است که با بی کینگ دوست باشید.

برای کسانی که روی حصار نشسته اند ، یک چرخش دریچه گاز در هر نقطه از دور ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه تنها چیزی است که برای برنده شدن لازم است. موتور متعادل با سرعت آزادراه صاف کار می کند و در دورهای بالا درجه کنترل چشمگیری از لرزش را حفظ می کند. عمل جابجایی نرم و روان از طریق جعبه دنده شش سرعته، تزریق سوخت با نقشه مناسب و انتقال قدرت فوق العاده خطی ، کمال پیشرانه را ایجاد می کند. انعطاف پذیری باورنکردنی سوزوکی بیکینگ به بهترین وجهی در سواری من در امتداد ۱۰ کیلومتر جاده پیچ خورده کوهستانی نشان داده شده است در حالی که تمام مدت در دنده سوم باقی مانده است. شتاب شدید در گوشه و کنار همیشه در دسترس بود ، حتی هنگام کاهش سرعت تا سرعت ۴۰ مایل در ساعت در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.

کنجکاو است که یاد بگیرد آیا B-King واقعاً از توان تولیدی برادر Busa خود در سال ۲۰۰۸ تقلید می کند. نمودارهای قدرت کاملاً مطابقت دارند ، Hayabusa از یک مزیت متوسط ​​در انتهای بالای منحنی قدرت برخوردار است – با توجه به تفاوت جعبه هوا و سیستم های اگزوز ، تعجب آور نیست.

در هر صورت ، موتور با سرعت زیادی به سرعت نهایی خود می رسد.

موضوع طراحی زاویه ای در کل سبک B-King معمول است که در شکل اگزوز های دوقلو با حسن نیت از سوزوکی ارائه می شود.

جایی که بیکینگ ۱۴۰۰ در میان استانداردهای عملکرد برتر است ، در کشش است. اگرچه خارج شدن از خط بدون روشن کردن رادیال شعاعی Dunlop سری ۲۰۰/۵۰ چند تلاش انجام داد ، من بدون کاهش فشار لاستیک عقب ، یک رانندگی ۹.۹۳ ثانیه ای را مدیریت کردم ، زیرا قدرت گرفتن بیشتر برابر با چرخ دنده کم چرخ است.

اگر همه اینها کمی بی قاعده به نظر برسد ، انتخابگر حالت سوزوکی درایو وجود دارد که به سوارکار اجازه می دهد تا به حالت کمتری تغییر کند. فشار گاز B و تنظیم کننده پاسخ گاز و قدرت به سطح بیشتر عابر پیاده ، ضربه زدن ۵۳ اسب و ۳۷ فوت پوند از حداکثر خروجی – در این مورد B به معنای Boost نیست! بر خلاف سوئیچ ضامن سه حالته ، نوار سوئیچ دوچرخه سواری ‘Busa و GSX-R ، که امکان تنظیم در حین پرواز را فراهم می کند ، سوئیچ بالابر مخزن دو حالته B-King به موتور در حالت خاموش و جعبه دنده در حالت خنثی برای تغییر ایجاد شده است. ما گمان می کنیم سواری در هوای مرطوب تنها دلیلی است که مالک برای استفاده از حالت برق آرام انتخاب می کند.

چنگال Sportbike با کیفیت KYB و تک شوک عقب قابل تنظیم پیش بارگیری بهار ، فشرده سازی و میرایی برگشتی است تا قابلیت انعطاف پذیری دوچرخه را افزایش دهد. تنظیمات کارخانه با لاشه ۱۷۰ پوندی من در زین تعادل خوبی برای سفر در آزادراه و کنده کاری در دره فراهم کرد. انعطاف پذیری سیستم تعلیق در خیساندن اتصالات اسلب درجه A است و باعث راحتی طولانی آزادراه می شود. در سرعت های قانونی ، محافظت از باد کافی است ، از سینه به پایین پوشش خوبی می دهد در حالی که جریان بی نظمی در سطح سر و شانه ایجاد می کند. دامنه محدود سوخت از مخزن ۴.۴ گالن ممکن است تنها عنصری باشد که مانع پتانسیل تورهای بزرگ B-King می شود. در یک مورد ، من به معنای واقعی کلمه پس از فقط ۱۵۵ مایل رانندگی در آزادراه ، به یک ایستگاه خدمات پراکنده شدم.

نقش و نگار “پنج ضلعی” در مناطق کمتر واضح مانند کولیس های ترمز تازه شکل گرفته ، حامل های دیسک و مخازن اصلی استوانه وجود دارد.

این شاسی به راحتی وظیفه سوزاندن برعکس را دارد ، فضای زیادی در پیچ ها و کنترل گام به جلو و عقب برای دستگاهی با ۵۸۲ پوند سوخت کامل فراهم می کند. در حالی که از طریق هندلول لوله ای کم ارتفاع آن ، احساس فرمان پذیری سبک تری نسبت به بوبا از نوع خرد شده وجود دارد ، اندازه و وزن B-King به راحتی مشخص می شود ، به خصوص در سرعت های پایین. این هیچ بالرین نیست.

با این حال ، به راحتی حذف دمپر فرمان غیرقابل تنظیم فرمان ما ، تأثیر چشمگیری در احساس و هندلینگ کلی داشت. انگار دوچرخه ۵۰ پوند ریخته بود. با نصب دمپر ، به نظر می رسد که هنگام مانور با سرعت پارکینگ ، لاستیک ها باد نشده است. وقتی برداشته شود ، دوچرخه حس ظرافت پیدا می کند. با مسئولیت خودتان ادامه دهید ، اما در طول چندین صد مایل سواری متنوع که شامل کشیدن و تست سرعت بالا بود ، هرگز با مشکلات ثبات روبرو نشدیم.

کولیس های ترمز جلو چهار پیستونی Nissin با شعاعی سوار کردن روتورهای شناور ۳۱۰ میلی متری عملکرد توقف قوی و ثابت را بدون نیش اولیه بیش از حد تهاجمی ارائه می دهند. همانند تعدادی از مدل های موجود در سوزوکی ، B-King نیز با گزینه ۶۰۰ دلاری ABS ارائه می شود.

تابلو برق نصب شده بر روی میله به خوبی آراسته شده و از ظاهری و احساس تصفیه شده ای برخوردار است. خوشه ابزار غنی از ویژگی همچنین از نظر ظاهری از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای نور پس زمینه آبی جذاب در شب است.

چیزهای کمی وجود دارد که در مورد B-King دوست نداشته باشید. مزاحمت های کمی وجود دارد ، مانند پاشش سوخت هنگام قرار گرفتن در بالای مخزن یا آینه های نصب شده در میله حساس به لرزش ، چه از سطح جاده و چه از مقدار کمی که توسط موتور تابش می شود. مانند بسیاری از دوچرخه های دیگر که دارای اگزوزهای زیر صندلی هستند ، فضای ذخیره سازی B-King در کنار صفر است ، اگرچه یک جعبه ابزار کاملاً مجهز وجود دارد که پشت یک صفحه قابل جابجایی در سمت چپ دوچرخه قرار دارد. شاید این بزرگترین نقص سوزوکی در مورد موتورسوارانی که ۶ فوت یا ۲ سانتی متر بالاتر هستند اعمال شود ، زیرا مخزن سوخت شیک جانبی اتاق زانو را به خطر می اندازد.

با این وجود ، هرگز زمان بهتری برای دانشجوی B شدن نبوده است. وقت خود را روی B-King بگذرانید و نام عجیب آن را خواهید فهمید ، اگرچه ممکن است تفسیر خود را ارائه دهید. مال ما بزرگ بمب افکن بالستیک خواهد بود.

۴.۶/۵ - (۱۴۱ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. دوتا مورد:
    یک اینکه چرا نمیگذارید این آقایون باهمدیگه بتونن ارتباط برقرار کنن از طریق شما تا به آرزوهاشون برسن…
    و دو اینکه خواهشن متنتون رو بدین مترجم ترجمه کنه یکم خرج کنید… حیفه برای یه مجله… سر و ته نداشت. لااقل یه ویراستار یه چک میکرد…

  2. خوشبحال اون کسی که داره جون بودیم گفتیم میخریم پیر شدیم یه دورم باهاش نزدیم جوون ترا خدایی تلاش کنید بتونید بخرید ارزو بدل نمونید عاااالیه یه افسانه به واقعیت تبدیل شده

    1. برا ما ایرانیا حیفه سوارشیم اخه حرامه خدا قهرش میاد ولی بقیه دنیا خدا قهرش نمیاد و لیاقتشودارن.

    1. سلام داداش خوبی من دارم این موتور رو.
      موتور رودستش نیست.
      این شماره ی منه ****
      منتظرتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا