راهنما هانکات موتورسواری

چک لیست سفر جاده ای موتور سیکلت

Motorcycle road trip checklist

هوای واضح ، رنگ های پر جنب و جوش و جاده های وسوسه‌انگیز. فصل بهار یک دوره زیبا از سال است که می توانید موتور سیکلت خود را برای یک سفر جاده ای آماده کنید. با این حال ، قبل از عزیمت باید چند نکته را در نظر بگیرید تا سفر پیش رو برایتان لذت بخش باشد.

  • لاستیک و چرخ (لاستیک ، چرخ و ترمز)
  • کنترل (اهرم ، پدال ، کابل ، شیلنگ ، دریچه گاز)
  • چراغها (باتری ، چراغهای جلو ، لامپ دم / لامپ ترمز ، چراغ های راهنما ، آینه ها ، لنزها ، بازتابنده ها ، سیم کشی)
  • روغن
  • شاسی (قاب ، سیستم تعلیق ، زنجیره یا کمربند ، و بست)
  • لوازم جانبی

قبل از رفتن به پارکینگ ، نسخه ای از لیست چک را چاپ کنید تا دقیقاً بدانید که در هر منطقه به دنبال چه چیزی هستید.

اطمینان حاصل کنید که بیمه موتور سیکلت شما به روز است

همیشه ایده خوبی است که قبل از سفر طولانی ، بیمه نامه خود را مرور کنید تا بدانید که دقیقاً چه پوشش هایی دارید. حتماً یک کپی از کارت بیمه خود را نگه دارید. اگر در مورد خط مشی یا پوشش خود سوالی دارید ، همیشه با نماینده بیمه خود تماس بگیرید. یک تماس تلفنی کوتاه و سه دقیقه ای می تواند در دراز مدت پول زیادی را برای شما صرفه جویی کند.

سؤالاتی که از خودتان باید بپرسید

اکنون که موتور سیکلت شما آماده جاده است ، می خواهید چند سوال از خود بپرسید:

  • سفر شما چه مدتی طول میکشد؟
  • کجا میخواهی بروی؟
  • نظر شما برای اقامت چیست؟

این سؤالات به شما کمک می کند تا نحوه بسته بندی مناسب موتور سیکلت خود را تعیین کنید.

یک لیست بسته بندی ایجاد کنید

لیست را به سه دسته مختلف: وسایل ضروری ، لباس و لوازم بهداشتی تقسیم بندی کنید.

  1. ملزومات: نقشه / GPS ، غذا و آب مواردی هستند که باید علاوه بر کیت کمکهای اولیه ، چراغ قوه ، و اطلاعات بیمه ای که معمولاً برای موتورسیکلت خود در سفرهای کوتاه حمل می کنید را نیز به طور جدی در نظر بگیرید.
  2. لباس: لباس های خود را تا کنید و مرتباً آنها را درون چندین کیسه بزرگ قفل فشرده قرار دهید. کیسه را گره بزنید و در بالای هر کیسه بنشینید تا هوا از آن خارج شود. این به فشرده سازی آنچه در حال بسته بندی هستید کمک می کند.
  3. لوازم بهداشتی:  قطره چشم ، شامپو و سایر وسایل توالت در کیسه گره زده دیگر به نگه داشتن همه چیز سامان یافته و دسترسی آسان کمک می کند.
بستن لوازم روی موتورسیکلت

اکنون که می دانید چه چیزی را آورده اید ، زمان آن رسیده است که موتورسیکلت را بسته بندی کنید. آیا قصد دارید وسایل را در کیسه های زین خود یا بالای موتور بسته بندی کنید ، می خواهید مطمئن شوید که وزن به طور مساوی در کل توزیع می شود. اگر از کیف های زین استفاده می کنید ، بهتر است وسایل سنگین تر یا پایدار را در قسمت زیرین و پهلوها قرار دهید تا آنها به موتور نزدیک تر باشند. سپس وسایل سبک تر را در بالای وسایل سنگین تر قرار دهید. حتماً چادر و چتر باران خود را نزدیک به بالا نگه دارید. به این ترتیب ، هنگامی که باران می بارد ، نمی خواهید همه چیز را باز کنید تا آن را بیرون بکشید. اطمینان حاصل کنید که همه وسایل محکم هستند و در اثر باد یا برآمدگی در جاده شل نمی شوند. همچنین باید بخاطر داشته باشید که ژاکت شما می تواند یک محل ذخیره نیز باشد. این مکان عالی برای قرار دادن قرص های مصرفی شما و و سایر موارد کوچک است که ممکن است به آنها دسترسی آسان داشته باشید.

و آخرین نکته: از سفر خود لذت ببرید
۵/۵ - (۲۳ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا