راهنما ها

یک تصادف متداول موتورسیکلت و نحوه جلوگیری از آن

A common motorcycle accident and how to prevent it

فروشگاه اینترنتی لباس

رانندگی با موتور سیکلت بسیار خطرناک است. خوشبختانه ، موتورسیکلت همچنین بهترین ابزارهای ممکن را برای جلوگیری از تصادف به شما می دهد – ترمزهای فوق العاده قدرتمند ، دید بدون انسداد ، هندلینگ عالی و لاستیک های بسیار پرتحرک. در اینجا نحوه استفاده از این ابزارها و مغز خودتان برای جلوگیری از یکی از این تصادفات متداول در موتور سیکلت آورده شده است.

تجهیزات ایمنی موتورسیکلت فقط به جلوگیری از آسیب دیدگی در تصادف کمک نمی کند ، بلکه باعث می شود رانندگی راحت تر شود ، شما را در کنترل بهتر موتورسیکلت خود قرار دهد و به شما در مشاهده سایر رانندگان کمک می کند. رنگ های روشن روی کلاه و کت شما به رانندگان خودرو کمک می کند تا شما را ببینند ، به طور بالقوه از برخی از تصادفات رایج که در ذیل توضیح داده می شود ، جلوگیری می کنند.

یک اتومبیل در مقابل شما قرار میگیرد می شود

شایع ترین تصادف موتور سیکلت: یک اتومبیل نتواند شما را ببیند یا سرعت شما را نادرست قضاوت کند ، و در تقاطع در جلو شما قرار می گیرد. سرزنش بی توجهی ، حواس پرتی ، نقاط کور و حتی روانشناسی؛ راننده ای که سوار اتومبیل است صرفاً عدم حضور اتومبیل دیگر را درک می کند ، نه حضور موتور سیکلت.

چگونگی جلوگیری از آن: ساده ، شما فقط باید آن را ببینید که در حال آمدن است. بخشی از شغل شما به عنوان موتورسواری ایجاد حس ششم پیش آگاهی است. به دنبال علائمی باشید که می تواند نشان دهد ممکن است شخصی جلوی شما قرار بگیرد: یک ماشین در یک تقاطع است که منتظر حرکت است ، شکاف ترافیکی در نزدیکی تقاطع ، جاده یا پارکینگ. در هر شرایطی ، سرعت خود را کم کنید ، ترمزهای خود را داشته باشید و آماده انجام اقدامات فرار شوید. شما همچنین باید اشیاء خارج از دید خود را حساب کنید. شکاف در ترافیک احتمال اینکه کسی از آن شکاف عبور کند ، حتی اگر نمی توانید آنها را ببینید ، نشان می دهد. باز هم  برای فعالیت های عجیب و غریب آماده شوید.

پس از شناسایی تهدید ، می توانید عملکرد خود را به سرعت انجام دهید. آیا راننده به وضوح قادر به دیدن شما است ، بدون اینکه ستون های پنجره ، درختان یا علائم مانع آن شود؟  آیا آنها به شما نگاه می کنند؟ آنها در جاده چگونه قرار دارند؟ سرعت آنها چیست؟ چرخ های آنها به کجا اشاره می کنند؟

به چرخ های آنها نگاه کنید نه به ماشین – آنها اولین سرنخ حرکت را به شما می دهند. در طول همه این موارد ، همچنین از آنچه در پشت و در کنار شما است آگاه باشید. در صورت نیاز به اقدام فرار ، باید مسیرهای فرار خود را بدانید. سطح جاده چطور است؟ آیا قرار است تمام نیروی ترمزهای شما را تحمل کند یا قصد قفل آنها را دارید؟ شما می دانید چگونه از توانایی کامل ترمزهای خود استفاده کنید ، درست است؟

تحت هیچ شرایطی نباید “موتورسیکلت را روی زمین بکشید”. بهترین شانس زنده ماندن شما کم کردن هرچه بیشتر سرعت قبل از تصادف حاصل می شود ، و می توانید با استفاده از هر دو ترمز ، این موتورسیکلت را به طور کامل متوقف کنید. حتی اگر شما فقط برای از دست دادن ۱۰ یا ۲۰ مایل در ساعت وقت داشته باشید ، این می تواند تفاوت بین رفتن به خانه با کبودی و اصلاً نرفتن به خانه باشد.

۴.۹/۵ - (۱۵ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا