بررسی موتور سیکلت

بررسی موتورسیکلت یاماها آیروکس ۱۵۵ مدل ۲۰۲۰

مشخصات و قیمت یاماها اروکس 155 سی سی

یاماها آیروکس ۱۵۵ یکی از قدرتمندترین اسکوترهای AT امروزه در بازار است. یاماها اروکس در مارس ۲۰۱۷ در فیلیپین معرفی شد و اکنون از ۳ نوع استاندارد شامل ، S ABS و S Doxou ویژه تشکیل شده است. بسته به نوع مورد نظر خود ، یاماها Mio Aerox را می توانید از طریق طیف گسترده ای از گزینه های رنگ مانند مشکی ، پرتقالی ، آبی ، آبی مات و سفید شخصی سازی کنید.

از نظر ویژگی ها ، یاماها آئروکس به همراه ترمز دیسکی هیدرولیک جلو برای قدرت گرفتن بیشتر در هنگام حرکت ترمز ارائه می شود. همچنین چراغ های LED برای دید بهتر در طول شب و سیستم Stop and Start به منظور کاهش مصرف سوخت وجود دارد.

از نظر ایمنی ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) استاندارد در نوع S ABS و بالاتر است ، در حالی که سایر ویژگی های ایمنی شامل چراغ هشدار کنترل موتور ، سوئیچ عبور و قفل شاتر است.

آیروکس ۱۵۵ همچنین دارای ویژگی های جالب توجهی مانند صفحه ابزار دیجیتال کامل ، چراغ جلو و عقب LED ، سوکت شارژ موبایل ، ABS استاندارد و محل ذخیره سازی عظیم ۲۵ لیتری زیر صندلی است. یاماها Aerox 155 مخزن سوخت خود را در زیر تخته قرار داده است ، درپوش پرکننده سوخت در بالای تخته قرار گرفته است ، که می تواند از طریق یک کلید کنار دکمه استارت باز شود. یاماها Aerox 155 دارای طراحی بزرگ و ماکرو اسکوتر است و مطمئناً با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

ایروکس ۱۵۵ از یک موتور ۱۵۵ سی سی ، تک سیلندر ، مایع خنک شده بهره می برد که حداکثر قدرت آن زیر ۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳.۸ نیوتن متر است. موتور Aerox 155 همچنین با عملکرد Valve Valve Actuation (VVA) همراه است ، اساساً زمان بندی متغیر سوپاپ که گسترش گشتاور بیشتری را در محدوده دور ارائه می دهد. یاماها Aerox 155 با چرخ های ۱۴ اینچی کار می کند و وظیفه تعلیق توسط چنگال های جلو تلسکوپی و مونوشاک عقب انجام می شود. ترمزگیری از طریق ترمز دیسکی جلو و درام عقب انجام می شود. یاماها Aerox 155 با وزن ۱۱۶ کیلوگرم ارائه شده است.

یاماها آیروکس ۱۵۵ محصول دیگر شرکت مشهور ژاپنی میباشد که هم اکنون وارد بازار ایران شده است. این موتورسیکلت تازه وارد در واقع نسخه اسپرت‌تر و پیشرفته تر برادر خودش یعنی NMAX 155 به حساب می آید.

یاماها آیروکس ۱۵۵ اگرچه آخرین مدل نیست اما اصلاح شده است تا براق تر و زیبا تر باشد تا موتورسواران و راکبین جوانی که می خواهند خونسرد و سرحال باشند ، آن را تهیه کنند. و البته ، این بار ما این فرصت را داریم که Aerox 155 جدید ۲۰۲۰ ، نسخه برتر ABS را برای شما بیاوریم تا آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی خوب است.

طراحی اسپرت باحال

یاماها ائروکس

ائروکس ۱۵۵ از طراحی زیبایی برخوردار است که به دلیل خطوط تیز خود برجسته است. همچنین دارای یک قوس است که موتور را منحصر به فرد نشان می دهد. چراغ های جلو دوقلو جداگانه با چراغ های بیرونی ، لوکس و اسپرت به نظر می رسد. چراغ های جلو چراغ های LED و چراغ های عقب LED جمع و جور حتی در طول روز نیز روشن و زیبا هستند.

کیلومتر آیروکس ۱۵۵

طراحی بزرگ و براق دیجیتال سرعت سنج ۵.۸ اینچی می تواند برای مشاهده اطلاعات مختلف مانند مصرف سوخت ، باتری ، حرکت روغن ، شمارش کیلومتر موتور تنظیم شود.

اروکس ۱۵۵

 

ایروکس 155

رنگی که ما در این مطلب آزمایش کرده ایم رنگ آبی مشکی است که یکی از زیباترین رنگ ها است.ما ۱۰/۱۰ را برای رنگ بدنه می دهیم.

قدرتمند

قدرت آئروکس ۱۵۵ توسط یک موتور ۴ هسته ای بلو ۱۵۵ سی سی با یک انژکتور تک سیلندر ، سوپاپ SOCH 4 ، آب خنک ، متفاوت با یک سیلندر با روکش دیزل تامین می شود. این بادوام است و همچنین باعث اتلاف حرارت مناسب می شود. همچنین دارای فناوری فراتر از سایر سیستم ها با سیستم VVA یا سوپاپ متغیر است که به موتور اجازه می دهد تا در هر محدوده سرعت به گاز پاسخ دهد. و هنوز هم در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

از رانندگی آزمایشی در شهر می توانیم بگوییم که این یک موتور قدرتمند ۱۵۵ سی سی است ، رانندگی سرگرم کننده است و موتور کاملا در دست شماست. شیر توزیع روغن بهتر در دورهای بالای موتور (۶۰۰۰ دور در دقیقه) باعث عملکرد بهتر آیروکس می شود.

یاماها آیروکس

علاوه بر این ، این موتورسیکلت دارای سیستم توقف و استارت (SSS) ، سیستم توقف اتوماتیک موتور است. در همکاری با ژنراتور هوشمند موتور ، موتور در حالت ایستاده به طور خودکار خاموش می شود. بیش از ۵ ثانیه حرکت نکردن می تواند به کاهش میزان مصرف سوخت نیز کمک کند. دستگاه قوی است و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود. به آن سواری سرگرم کننده می گویند سبک ورزشی. اما بیشتر از آنچه فکر می کنید صرفه جویی کنید.

تعلیق مطمئن

یاماها آیروکس ۱۵۵ سی سی دارای چرخ های آلیاژی جلو و عقب با طراحی ۳ پره دو (بدنه Y) است ، چرخ جلو تایرهای ۱۱۰/۸۰ ، ۱۴ رینگ می دهد و چرخ عقب نیز تایرهای ۱۴۰/۷۰ با ۱۴ رینگ را ارائه می دهد. قطعه سیستم تعلیق ضربه های جلو یک چنگال تلسکوپی یا دوقلو است و ضربه های عقب یک واحد چرخشی است.یک شوک عقب زیر مخزن نصب شده از کارخانه است که فقط در نسخه R وجود خواهد داشت . همانطور که برای سیستم ترمز جلو یک ترمز دیسکی است. عقب ترمز کاسه ای است. (گرفتار توپی داخلی)

هنگام ترمزگیری ناگهانی ، ABS (فقط ترمز جلو) پایدار کار می کند.

از نظر شوک های لاستیکی ، تا حدی خوب قلمداد می شود. در نتیجه احساس ورزشی می شود زیرا لاستیکی که زمین را لمس می کند هنگام چرخش می تواند نرمتر از دوستانش خم شود این برجسته ترین ایروکس است که همه را در خود جای داده است.

صندلی جمع و جور ، به سبک اسپرت

باید این را بگوییم در وضعیت نشسته این موتور احساس اسپرت می کنید. رانندگی به تنهایی لذت آورترین است. از آنجا که طراحی صندلی دو سطح کاملاً قادر به پشتیبانی تقریباً ۷۰٪ از راکب است ، زمان آن است که پیچ و تاب بخورید ، سرعت خود را به خوبی انجام دهید و از جاده اطمینان حاصل کنید.

راحتی برتر
باک یاماها اروکس ۱۵۵
صندوق یاماها ائروکس ۱۵۵

علاوه بر طراحی فوق العاده جالب، عملکرد قدرتمند و صرفه جویی در مصرف سوخت سیستم تعلیق خوب و با اعتماد به نفس است. Aerox 155 فراموش نکرده است که عملکردهایی را به کاربر اضافه کند تا راحتی کامل را نیز تجربه کند ، مانند یک کلید هوشمند (فقط ABS) با یک سوئیچ پیچشی ، استفاده آسان و بدون دردسر. با یک دکمه برای باز کردن درب مخزن سوخت و صندلی ها در همان نقطه محفظه ذخیره سازی همه کاره در سمت چپ استفاده از آن آسان است و دوشاخه برق را پنهان می کند. مخزن سوخت ۴.۹ لیتری در وسط موتورسیکلت است. صندلی یک تکه است.

نتیجه گیری

در مجموع ، یاماها Aerox 155 ABS (2020) بهترین اسکوتر در کلاس خود است. خواه مسئله طراحی ، رنگ ، الگو ، عملکرد و تکنولوژی موتور باشد.

۴.۶/۵ - (۱۱۱ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۳۹ دیدگاه ها

  1. سلام. زیر صندلی دقیقا بالای چرخ عقب یه جای سوئیچ داره که با یه در پوش پلاستیکی محفوظ شده اونو باز کن و سوئیچ بنداز ، درب صندوق باز میشه

  2. رو جک نباشه جک یک پا یا اینکه سوییچ مخفی بالا سمت چپ روی فرمون بسته نباشه و سوییچ خود موتور را تا آخر بتابونید تا برق بیاد پشت کیلومتر اگه پمپ بنزین موتور کار نکرد یعنی اینکه سوییچ مخفی رو فرمون بستس باید دکمشو زد باز کرد

  3. سلام خسته نباشید ببخشید من یدونه طرح آیروکس ۱۵۵گرفتم یه مدت سوار نشدم بعد الان باتریش خوابیده درب صندوقش هم با دکمه باز میشه باید چکار کنم

    1. ۱- به قیمت هم توجه کن . کلیک ۸۰تومنه این موتور ۱۲۰ . ۲- فضای خالی جا پائی هوندا کلیک از این موتور خیلی بازتر و قرار گرفتن پاها راحتتره .۳- این موتور نسبت به هوندا ابعادش بیشتره و بزرگتره .

  4. چه اسمایی میزارن رو این موتورا آخه؟!
    معلوم نیست یاماها اروکس ۱۵۵ یا ایروکس یا آیروکس
    والا

      1. من امروز خریدم،موتور قبلیم کلیک بود و امروز این رو خریدم،واقعا قابل مقایسه نیست،واقعا ایروکس یه چیز دیگست،کلیک بر ایروکس مثل اسباب بازی میمونه،تا سوارش نشین متوجه حرفای من نمیشین،تو خریدش شک نداشته باشین،واقعا عالیه

        1. واقعا سواري آيروكس خيلي متفاوت از كليك هست؟ من تجربه اش را ندارم ولي ميخوام آيروكس اصل فولشو بگيرم.
          فول آيروكس (با abs) خيلي از لحاظ ترمزگيري با معموليش فرق ميكنه؟!

  5. آقا انصافا من که از ایروکس ۱۵۰ خوشم اومده.
    عمیدوارم که قیمت هم پایین تر بیاد تا بتونم بخرم.
    باتشکر از مجله راکبین.

        1. دوستان بین ان اس ۲۰۰ و ائروکس کدوم بهتره دوتا موتور قطب مخالفن من ان اس داشتم و دنبال موتوریم ک واقعا خوب باشه راهنمایی کنید

      1. بیا برو پی کارت این موتور حداقل پنجاه تومن از کلیک گرون تره در عوض کلیک از این شتابش بیشتره طراحیش هم خوشکل تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا