نکات موتورسواری

نکات ایمنی برای موتور سواری گروهی

تور موتورسواری تیمی و دسته جمعی

موتور سواری جاده آزاد با رفقا احساس خوبی است ، یک لحظه واقعی در زمانی که خاطرات فراموش نشدنی شکل می گیرد. با این حال ، سوار شدن در گروه خطرات زیادی را به همراه دارد ، بنابراین منطقی است که قبل از شروع ماجراجویی خود برخی از قوانین اساسی را تنظیم کنید. ما برای راهنمایی گروه نکاتی را تدوین کرده ایم.

۱- مسیر و مقصد خود را بشناسید

مهم این است که هر راکبی در این گروه درک کند که به کجا می روید و جاده هایی که برای رسیدن به آنجا طی میکنید. قبل از سوار شدن ، نگاهی به نقشه بیاندازید و مطمئن شوید که همه راکبین در  خط  هستند تا بتوانید در کنار هم بمانید. عاقلانه است که همچنین مسیر ساخت و سازها یا گذرگاه ها را بررسی کنید – دو مورد که می خواهید از آن عبور کنید.

۲- آماده باشید

اطمینان حاصل کنید که حداقل یک دستگاه موتورسیکلت در گروه دارای کیت کمک های اولیه و کیت ابزار است. همه افراد نیز باید برای موارد اضطراری تلفن همراه خود را حمل کنند و در صورت جدا شدن یک سوار از گروه به یکدیگر اطلاع دهند.

۳- یک رهبر تعیین کنید

این باید راکبی باشد که محدودیت های راکبین گروه را درک کند و بتواند سرعت را تنظیم کند. این شخص قابل اعتماد است و قضاوت خوبی دارد ، بنابراین دیگران را به خطر نمی اندازد. این سوار تصمیم گیری سریع می کند تا از خطرات موجود در جاده جلوگیری کند و همچنین یک ارتباط گیرنده عالی است.

۴-یک راکب با تجربه را اختصاص دهید

یک راکب با تجربه برای آخرین فرد گروه بسیار لازم است. نقش این شخص این است که توجه خوبی از سواران پیش روی داشته باشد. یک موتور سوار با تجربه است و می داند در صورت بروز حادثه یا خرابی مکانیکی چه کاری باید انجام دهد.

۵- با هم ماندن

لذت واقعی سوار شدن  را در کنار هم تجربه کنید. این بدان معنی است که رهبران تصمیم می گیرند تا از جدایی گروه جلوگیری کنند. چراغهای راهنمایی و رانندگی باعث می شود که راکبین گم نشوند. اگر زمان و مکان کافی وجود داشته باشد ، رهبران می توانند سرعت خود را کاهش داده و متوقف شوند. یکی دیگر از گزینه های خوب این است که پس از عبور از یک چراغ در یک منطقه امن در کنار جاده متوقف شوید تا منتظر بقیه سواران باشید. در صورت جدا شدن ، معقول است که مکان های ملاقات را تعیین کنید.

۶- در شکل گیری مبهم سوار شوید

اینجاست که رهبر در قسمت سمت چپ خط ، جلوی همه قرار دارد و سپس موتورسیکلت پشت رهبر در قسمت سمت راست قرار دارد ، سوار بعدی در قسمت پشت در قسمت سمت چپ خط است و این شکل گیری مبهم برای سواران پشت سر ادامه دارد. سواران باید از مواضع خود در درون سازه استفاده کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

۷- در فاصله ای مطمئن از سایر سواران و وسایل نقلیه قرار بگیرید

فاصله چهار ثانیه از راکب یا وسیله نقلیه در جلوی خود یا در كنار شما ، به شما زمان می دهد تا از موانعی مانند حفره ها یا حیوانات غیر منتظره متوقف یا جلوگیری كنید.

۸- از چراغ راهنما استفاده کنید

به دلیل سطح سر و صدای ایجاد شده توسط عوامل زیادی از جمله موتور سیکلت ، سایر وسایل نقلیه و باد ، ارتباط کلامی در هنگام سوار دشوار است. بهتر است از چراغ راهنما استفاده کنید که هر سوار گروه شما را می فهمد.

۹- استراحت کنید

دانستن سطح تجربه هم سواران خود و مدت زمان سواری به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چند استراحت انجام دهید. در سایر توقف ها می توانید از سوخت ، میان وعده ، استفاده از دستشویی و ناهار استفاده کنید.

۱۰- اگر ناراحت هستید با هماهنگی گروه را ترک کنید

اگر احساس می کنید که امنیت شما در معرض خطر است یا تصمیم می گیرید که دیگر نمی خواهید با گروه سوار شوید ، به رهبر اطلاع دهید و با خیال راحت از شکل گیری خارج شوید. همیشه می توانید بعداً در یک توقف مشخص با گروه ملاقات کنید.

ما امیدواریم که این لیست، نکات بسیار خوبی را برای تجربه موتور سواری گروهی بعدی شما ارائه دهد و اثبات کند که پرماجرا و ایمن باشد.

۴.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. موتور سواری دسته جمعی واقعا لذت بخشه البته با رعایت قوانین و استفاده از تجهیزات ایمنی.
    باتشکر از مجله موتور سیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا