راهنما هانکات موتورسواری

نکاتی برای پیدا کردن موتور سیکلت مناسب

مرحله اول ، یادگیری در مورد انواع مختلف موتور های موجود است و تعیین اینکه کدام نوع موتورسیکلت به بهترین وجه با نیاز شما برای نحوه استفاده از موتور سیکلت مناسب است. برای کمک به پیدا کردن موتورسیکلت متناسب با خود ، ابتدا از خود بپرسید:

  • چگونه می خواهید از موتورسیکلت خود استفاده کنید؟
  • نحوه نشستن رو موتور
  • نحوه قرار گیری پاها
  • اگر موتور را بچسبانید و آن را به آرامی از یک طرف به سمت دیگر کج کنید ، آیا وزن قابل کنترل است؟

هنگامی که به سؤالات فوق پاسخ دادید ، ایده خود را در مورد نوع موتور سیکلت مناسب تر و سبک سوارکاری خود شروع خواهید کرد.

گشت و گذار ( Touring )

موتور سیکلت های تور برای سوار شدن از راه دور طراحی شده اند. این موتورسیکلت ها دارای مخزن بنزین بزرگتری هستند به گونه ای که می توانید بیشتر از بین توقف سوخت حرکت کنید ، موتورهای بزرگتری داشته باشید و موقعیت صندلی به صورت قائم هم برای راننده و هم برای مسافر داشته باشید. گیره های پا معمولاً به طور مستقیم در زیر باسن راننده با یک نوار دسته قرار می گیرد که فشار کمتری به مچ دست شما وارد می کند. موتور سیکلت های مسافرتی برای راحتی ، مسافرت و ارائه تجربه ای ایده آل برای سوار و مسافر طراحی شده اند.

استفاده : سواری مسافت طولانی. همچنین برای حمل مسافر ایده آل است.

موقعیت بدن: رو به بالا

موقعیت پا: زیر باسن شما

وزن: سنگین

ورزشی ( Sport )

موتورسیکلت های ورزشی یکی از انواع درخشان ترین موتورسیکلت ها هستند. این موتور ها سبک ، رنگی و سریع هستند. آنها برای سرعت ساخته شده اند و تمایل دارند که با قرار دادن بدن و وزن راکب به سمت جلو روی مخزن ، آیرودینامیکی تر از انواع دیگر موتور سیکلت ها باشند. طراحی موتور ، همراه با لاستیک های بزرگتر و گسترده تر ، امکان سرعت بیشتر در گوشه ها و زاویه های لاغر بیشتر را فراهم می کند.

کاربرد: سرعت و عملکرد

موقعیت بدن: لاغر به جلو

موقعیت پا: پشت سر شما

وزن: سبک

خیابانی ( Street )

موتور سیکلت های خیابانی ساخته شده اند تا انواع شرایط سواری را پوشش دهند. این نوع موتور سیکلت در بینراکبین جدید و کسانی که به دنبال مقرون به صرفه بودن ، تطبیق پذیری و راحتی هستند محبوبیت دارد. زاویه جزئی چنگال امکان تعادل بهتر با هر سرعت را فراهم می کند و چرخش آسان تری را امکان پذیر می کند. گیره های پا معمولاً به طور مستقیم در زیر سوار با موقعیت صندلی به سمت بالا قرار می گیرد.

استفاده : همه کاره

موقعیت بدن: رو به بالا

موقعیت پا: زیر باسن شما

وزن: متوسط

چگونه موتور سیکلت مناسبی پیدا کنیم؟

خواندن در مورد انواع مختلف موتور سیکلت به شما اطلاعات جامد میدهد. بهترین مکان برای تحقیق در مورد موتورسیکلت های بعدی شما در محل فروش موتور سیکلت محلی شما است که در واقع قادر خواهید بود روی آن بنشینید و انواع مختلفی از موتور ها را آزمایش کنید.

ممکن است موتورسیکلتی که فکر می کنید دوست داشته باشید و آنچه را که در واقع ترجیح می دهید ممکن است دو موتورسیکلت کاملاً متفاوت باشد. بدون اینکه واقعاً روی موتور بنشینید و حتی رانندگی موتور سیکلت را امتحان کنید ، هرگز نمی دانید که دوست دارید چه چیزی باشد.

این گفته را بخاطر بسپار که بهتر است از شروع كوچك ، مهارتهای سواری خود را بهبود ببخشید ، اعتماد به نفس داشته باشید و راه خود را برای رسیدن به موتورسیکلت رؤیایی خود انجام دهید. خرید یک موتور سیکلت که برای شما خیلی بزرگ است و مهارت سواری شما ممکن است تجربه ناامید کننده (و خطرناک بودن) را به وجود آورد.

۵/۵ - (۱۴ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا