راهنما ها

سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال موتورسیکلت و خودرو

پرداخت، محاسبه و استعلام مالیات موتورسیکلت و ماشین برای تعویض پلاک

فروشگاه اینترنتی لباس

برای انتقال مالکیت موتورسیکلت و خودرو باید ابتدا مالیات نقل و انتقال وسیله نقلیه مربوطه را پرداخت نمائید. باتوجه به ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ تمامی ماشین ها و موتورها قبل از انتقال مالکیت باید نسبت به پرداخت مالیات متناسب با ارزش وسیله نقلیه اقدام کرده و تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال میباشد.

برای محاسبه مالیات موتور و ماشین و پرداخت آن باید از طریق سامانه اینترنتی مالیات موتور سیکلت و خودرو که در ادامه آدرس سایت و نحوه پرداخت و محاسبه آنلاین مالیات تعویض پلاک را توضیح خواهیم داد، اقدام نمائید.

البته به این نکته توجه نمائید که شما صرفا مجاز به استعلام یک خودرو یا موتورسیکلت در روز می باشید. هرگونه اقدام غیر مجاز/فراخوانی بیش از اندازه استعلام موجب مسدودی حساب کاربری شما خواهد شد.

ابتدا وارد سامانه سکوی وصول دیون قانونی وسائط نقلیه به نشانی serwis.ir شوید و طبق راهنمای زیر، مراحل را جهت پرداخت مالیات موتورسیکلت ادامه دهید.

۱- پس از وارد شدن به سایت مالیات خودرو و موتورسیکلت باید از طریق شماره موبایل و ایجاد یک رمز عبور قوی، ثبتنام نمائید.

۲- پس از ثبتنام در سامانه و ورود مجدد به آن، با یک صفحه مواجه میشوید که میبایست نوع وسیله نقلیه خود را از بین اتوموبیل و موتورسیکلت انتخاب نمائید.

۳- حال میبایست شماره پلاک وسیله تان را دقیق وارد نمائید تا به مرحله بعد بروید.

۴- پس از وارد کردن پلاک در صورتی که شخص حقیقی هستید، سامانه از شما، کد ملی و تاریخ تولد را درخواست میکند. توجه نمائید که اطلاعات صاحب پلاک را وارد نمائید. همچنین در صورتی که شخص حقوقی و یا اتباع باشید نیز اطلاعات مربوط به خود را در بخش اتباع و حقوقی نیز میتوانید وارد کنید.

۵- پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی و کلیک روی دکمه ادامه، استعلام مالیات موتور انجام شده و مبلغ را به شما نمایش میدهد. همچنین توجه فرمایید جهت استعلام عوارض سالیانه موتور و آزادراهی خودرو  و اجرائیات، ابتدا میبایست مالیات را پرداخت نمائید.

۶- جهت پرداخت مالیات موتورسیکلت و خودرو نیز میتوانید مراحل را ادامه داده و آن را به صورت اینترنتی پرداخت نمائید.

امیدواریم کمکی کرده باشیم.

۴.۹/۵ - (۵۱ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. ۲روز است هرچی وارد می شوم خطا می دهد چند بار کد امینیتی و رمز میگیره آخرش هم خطا می‌دهد

  2. یعنی چی آخه؟ هزار جور کارمزد و عوارض و … میگیرن بسشون نیست؟ من میخوام مال خودمو بفروشم هم باید بهشون پول بدم؟ اختیار چیزی که مالکش هستم رو هم ندارم یعنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا