راهنما ها

تمیز کردن کلاه ایمنی موتور سیکلت مانند یک حرفه ای

شستشوی کلاه کاسکت مرحله به مرحله

فروشگاه اینترنتی لباس

با ادامه بحران کرونا ، بسیاری از ما نتوانسته ایم از مزایای فصل سواری نهایت استفاده را ببریم . بله مطمئناً ، ما باید موتورسیکلت خود را در سفرهای انفرادی یا خرید سریع مواد غذایی سوار شویم ، اما شک دارم به این زودی ها با دوستانمان به سواری حماسی بپردازیم.فقط به این دلیل که نمی توانیم روی موتورهای قابل اعتماد خود برای چندین کیلومتر سواری کنیم و لذت ببریم ، به این معنی نیست که نمی توانیم خودمان را با چیزهای مربوط به موتورسیکلت مشغول کنیم. در واقع ، ما چیزی در اینجا آورده ایم که شاید به شما راکبین کاری راکه اغلب فراموش می کنید را یادآوری کند: تمیز کردن کلاه ایمنی.

شما ممکن است پول زیادی را صرف یک کلاه ایمنی زیبا و پیشرفته و عالی کرده باشید ، اما اگر آن را به درستی تمیز و نگهداری نکنید ، قبل از اینکه زمان آن فرا برسد به یک سطل بد بو ، ناخوشایند و له شده تبدیل می شود. راهنمای ما را در مورد نحوه شستن کلاه ایمنی موتور سیکلت به روش صحیح بررسی کنید و از سرمایه گذاری خود محافظت کنید!

کلاه ایمنی موتورسیکلت شما وظیفه بزرگی را باید انجام دهد. این نه تنها نیاز به محافظت از شما در هنگام تصادف دارد ، بلکه همچنین باید از صورت شما در برابر آوارها و اشکالات موجود در جاده محافظت کند و سر را در برابر هوا عایق بندی کند. کلاه ایمنی با کیفیت بالا می تواند همه اینها را انجام دهد ، مشکلی نیست – اما شما باید وظیفه خود را انجام دهید تا به یک ظرف غذا بد بو ، ناخوشایند و خراشیده تبدیل نشود!

بایدها و نبایدهای اساسی مراقبت از کلاه ایمنی:

حتی اگر شما در این مقاله چیز دیگری نمی خوانید ، این مراقبت ها و نبایدهای کلاه ایمنی را بخوانید. بسیاری از مردم کلاه ایمنی خود را به روش اشتباه یا استفاده از محصولات نامناسب تمیز می کنند و در نهایت بیشتر از این که از آن مراقبت کنند، آسیب می رسانند. اگر از این دستورالعمل های ساده پیروی کنید ، فرم خوبی خواهید داشت.

توصیه ها
  • هنگام تمیز کردن آستر از صابون های ملایم مانند شامپوی کودک یا شوینده ملایم لباسشویی استفاده کنید.
  • قبل از پاک کردن پد ها ، برای چند دقیقه از حوله آغشته به آب گرم استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن کلاه ایمنی خود از حوله های میکروفیبر نرم و بدون خراش استفاده کنید.
  • برای پاکسازی منافذ و مفاصل از پنبه استفاده کنید.
  • کلاه ایمنی و آستر خود را با هوا خشک کنید و در صورت تمایل با فن اتاق آن را تسریع کنید.
  • قسمتهای متحرک کلاه ایمنی خود را مانند لولای روکش را با روغن روان کننده چرب کنید.
  • پوسته یا روکش کلاه ایمنی موتور سیکلت را نمالید ، مخصوصاً برای از بین بردن لکه سفت و سخت.
  • از هر نوع ماده تقطیر نفتی یا پاک کننده بر پایه حلال بر روی کلاه ایمنی خود استفاده نکنید.
  • از شیشه پاک کن یا هر ماده تمیز کننده بر پایه آمونیاک روی پارچه محافظ استفاده نکنید (آمونیاک باعث شکستن لنزهای پلی کربنات می شود و به مرور زمان از یکپارچگی آنها می کاهد)
  • روی کلاه ایمنی یا آستر خود از صابون های خشن مانند صابون ظرف استفاده نکنید.
  • از ورق های خشک کن در کلاه ایمنی خود استفاده نکنید. (ورق های خشک کن مواد شیمیایی سختی دارند و در بسیاری از افراد باعث واکنش های آلرژیک پوستی می شوند)
  • برای تمیز کردن آستر خود از نرم کننده پارچه یا صابون با نرم کننده پارچه در آن استفاده نکنید (نرم کننده پارچه از کارکرد آسترهای ضد رطوبت جلوگیری می کند)
  • آستر کلاه ایمنی خود را در خشک کن قرار ندهید.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از سرمایه گذاری کلاه ایمنی موتورسیکلت خود محافظت کنید ، بهترین راه برای تمیز کردن عمیق کلاه ایمنی (مهم نیست که چه نوع کلاه ایمنی باشد) و نحوه نگهداری صحیح آن برای طولانی مدت. بیایید شروع کنیم!

تمیز کردن آستر و پدها

هیچ چیز احساس پوشیدن کلاه ایمنی تازه را از بین نمی برد. بوی خوبی می دهد ، احساس بسیار خوبی دارد و قطعاً عالی به نظر می رسد. مطمئن شوید که بعد از هر پنج بار سواری ، یک شستشوی خوب بدهید. در اینجا چگونگی دستیابی سریع به شما نشان داده شده است که چگونه این کار را انجام می دهیم.

۱. آن را جدا کنید

اکنون بیشتر کلاه ایمنی هایی که ارزش استفاده در موتورسیکلت را دارند ، دارای آسترهای متحرک هستند. خیلی کم پیش می آید که هنوز کلاه ایمنی بدون پد و گونه های قابل جابجایی پیدا کنید ، بنابراین اگر کلاه ایمنی طلق و آسترهای قابل جدا شدن دارد ، حتماً دوبار چک کنید. اگر چنین شد ، سپس شروع به جدا کردن آن از رول گردن ، تا آستر داخلی می کنید. ممکن است کمی ترسناک باشد ، اما نگران نباشید. فقط یک کشش محکم اما ملایم به آنها بدهید تا همه آنها به خوبی از هم جدا شوند. ما همچنین دوست داریم که پارچه محافظ را جدا کنیم تا بتوانیم آن و همچنین تمام لولاها و نقاط نصب روی کلاه ایمنی را تمیز و زیبا کنیم.

نکته: قبل از اینکه آستر و تمام پد ها را از کلاه ایمنی بیرون بیاورید ، توجه کنید که چگونه در جای خود محکم شده اند (قرار دادن بعضی پد ها در کنار هم کمی گیج کننده است.)

۲. تمیز کنید

نکته: آستر ها را با مواد شوینده ملایم لباسشویی بشویید (در صورت تمایل می توانید آنها را با دست بشویید ؛ مطمئن شوید که آنها را خیلی خوب آبکشی می کنید تا باقی مانده مواد شوینده پاک شود)

در حالی که اجزا کلاه ایمنی شما کاملاً از یکدیگر جدا شده است ، یک ظرف پر از آب ولرم تمیز آماده کنید. یک شامپوی ملایم به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید تا مخلوط کف خوبی بدست آورید. گونه های کلاه ایمنی ، رول گردن و آستر داخلی را در آن قرار دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه خیس بخورد.

پس از خیس خوردن ، برگردید و یک فشار محکم و در عین حال ملایم به آنها بدهید. اگر آنها واقعاً به شدت کثیف شده اند ، ممکن است بخواهید آب و صابون را تغییر داده و این روند را تکرار کنید تا زمانی که آب دیگر غلیظ نشود. بعد از این کار حتماً آنها را کاملاً آبکشی کنید.

۳.تمیز کردن پوسته
  1. پاک کننده کلاه ایمنی موتور سیکلت ساخته شده از آب گرم و صابون ملایم را با هم مخلوط کنید.
  2. یک حوله میکروفیبر را در محلول شستشو خیس کنید و آن را روی قسمت هایی که لکه ها در آن گیر کرده اند قرار دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه خیس بخورد.
  3. بعد از نرم شدن لکه، به آرامی با محلول شستشو و نوک انگشتان آنها را شل کنید. با استفاده از فشار حوله مالش ندهید (این چیزی است که باعث خراش می شود)
  4. برای تمیز کردن منافذ هوا از پنبه های مرطوب استفاده کنید.
  5. باقی مانده صابون را با یک حوله مرطوب میکروفیبر پاک کنید.
  6. پوسته و روکش را با حوله میکروفیبر خشک کنید.
  7. برای بازگرداندن درخشش از اسپری جزئیات خودرو یا لاک زدن روی پوسته کلاه ایمنی استفاده کنید (فقط کلاه ایمنی براق)

۴. بگذارید همه خشک شود

حالا که اجزا داخلی کلاه ایمنی شما تمیز و شستشو شد ، آنها را بیرون بگذارید تا خشک شوند. من پیشنهاد می کنم پدهای گونه و آسترهای داخلی خود را به دور از تابش مستقیم آفتاب آویزان کنید ، زیرا گرما می تواند باعث پیری زودرس شود. مطمئناً قرار دادن آن در خشک کن منع بزرگی دارد. بسته به آب و هوا و مکانی که می خواهید کلاه خود را خشک کنید ، روند خشک شدن از یک تا دو روز طول می کشد. قبل از اقدام به جمع آوری مجدد کلاه ایمنی خود اطمینان حاصل کنید که همه چیز کاملا خشک شده است.

نکته: آستر های خود را با حوله خشک کنید و بگذارید تا در هوا آزاد خشک شوند.

۵. دوباره آن را جمع کنید

اکنون که همه چیز خوب و خشک است ، اکنون می توانید آنچه را که من مشکل ترین قسمت کل فرآیند را در نظر می گیرم ، شروع کنید: جمع آوری کلاه ایمنی خود. این ممکن است کمی ناامیدکننده باشد که متناسب با همه چیز خوب و عالی باشد ، بنابراین من توصیه می کنم احتیاط بیشتری داشته باشید ، به خصوص هنگامی که صحبت از گیره ها و اتصال دهنده های اطراف ناحیه تاج می شود که تمایل دارند به راحتی خم شوند. لیز خوردن رول گردن به شکاف آن در قسمت پایه کلاه ایمنی نیز می تواند چند تلاش برای درست شدن داشته باشد ، فقط کافی است در انجام این کار بیشتر دقت کنید. پس از اینکه همه چیز را به زیبایی ردیف کردید ، همه چیز را بررسی کنید تا ببینید مشکلی وجود نداشته باشد.

تمیز کردن کلاه ایمنی بدون آستر متحرک

اگر کلاه ایمنی آستر قابل جابجایی نداشته باشد ، روند تمیز کردن عمیق کمی بیشتر زمان می برد ، زیرا شما باید همه چیز را پاک کنید و آنرا بشویید. برای این کار از یک ظرف بزرگ که داخل آب وان یا دوش پر از آب است استفاده کنید.

  1. پارچه محافظ و هرگونه بالشتک که می توانید مانند بالشتک گونه را بردارید (برای تمیز کردن این موارد می توانید آنها را با دست بشویید یا دستورالعمل شستشوی ماشین را در بالا دنبال کنید)
  2. حوضچه را با یک محلول شستشو از آب گرم و شامپوی کودک یا یک شوینده ملایم لباسشویی پر کنید
  3. ته حوضچه را با یک حوله تا خورده بپوشانید تا از برخورد پوسته به ته آن و خراشیده شدن جلوگیری شود.
  4. کلاه ایمنی را خیس کرده و اجازه دهید چند دقیقه خیس بخورد.
  5. آستر را با نوک انگشتان خود به مدت چند دقیقه بمالید.
  6. با استفاده از نوک انگشتان خود لکه های پوسته را بمالید تا لکه ها برطرف شود.
  7. کلاه ایمنی را از حوضچه برداشته و آن را با شیر آب یا سر دوش بشویید. چندین بار باید این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام صابون شسته شده است
  8. وقتی فکر می کنید شستشوی آن تمام شد، دوباره آن را بشویید.
  9. کلاه ایمنی را خشک کنید و با حوله خشک تا حد ممکن رطوبت را پاک کنید.
  10. در صورت لزوم دریچه ها و مفاصل را با پنبه آغشته به محلول شستشو پاک کنید.
  11. اجازه دهید کلاه ایمنی در هوا خشک شود. می توانید این کار را با فن اتاق تسریع کنید ، اما از هیچ منبع حرارتی مانند بخاری یا سشوار استفاده نکنید.
  12. در هنگام خشک شدن ، از اسپری جزئیات خودرو یا لاک بر روی پوسته کلاه ایمنی برای بازگرداندن درخشش استفاده کنید (فقط کلاه ایمنی براق)
  13. حالا که فهمیدید این چه دردسری دارد، برای آینده کلاه ایمنی با آستر قابل جابجایی بخرید. (شوخی می کنیم)
نگهداری پیشگیرانه

اکنون که تمام تلاش خود را برای تمیز کردن کلاه ایمنی خود انجام داده اید ، می خواهید آن را به همین روش حفظ کنید ، درست است؟ در اینجا چند نکته برای نگه داشتن کلاه ایمنی در شکل بالا در بین شستشو آورده شده است. (توجه: این کارها را انجام دهید ، چون شما باید خیلی کمتر اوقات آن را بشویید.)

  • زیر کلاه ایمنی کلاهی نازک بپوشید . این اولین خط دفاعی شما در جلوگیری از نفوذ عرق و روغن بدن در آستر شما است!
  • در سفرها یک بسته دستمال مرطوب تمیزکننده به همراه داشته باشید. برای پاک کردن کلاه ایمنی و تمیز کردن لکه ها قبل از سفت شدن.
  • هرگز ، هرگز شیشه و طلق جلوی خود را تمیز نکنید! مالیدن و مالش دادن چیزهای روی جلوی خود راهی مطمئن برای خراشیدن آن است.
  • به پاک کننده و آب اجازه دهید کار را انجام دهند. لکه ها را با تمیز کننده یا حتی فقط با یک حوله گرم و مرطوب قبل از پاک کردن آرام خیس کنید.
  • همیشه اجازه دهید هوا در کلاه ایمنی بچرخد. بعد از یک روز سوار شدن ، قرار دادن کلاه ایمنی در کیسه باعث تبخیر عرق و بدتر شدن بوها می شود. همیشه، شب پس از سوار شدن کلاه ایمنی خود را در هوا آزاد بگذارید.
تبریک! شما آن را دارید! کلاه ایمنی زیبا و تمیزی که بو ، احساس و ظاهری زیبا دارد. اکنون می توانید بدون اینکه با هیچ یک از بوهای نامطبوع کلاه ایمنی کثیف خود کنار بیایید ، آن روی سر خود بگذارید ، سوار شوید و لذت ببرید.
۴.۹/۵ - (۳۵ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. عزیزان ضمن سلام و عرض ادب
    ،لطفا برای از بین بردن خط و خش شیشه کلاه کاسکت موتور سیکلت ،اگر راه حلی می دانید ، لطفا اطلاع‌رسانی بفرمایید ممنونم

  2. طبق آموزش کلاه پدهارو شستم الانم خشک شدن دارم جاشون میزنم. خیلی کثیف بود اصلا باورم نمیشد اینقد چرک شده باشه.
    ممنون که راهنمایی های اینطوری مینویسید.

    1. سلام،خیلی ممنون از راهنمایی‌های خوبتون الان ساعت ۳ نیمه شبه ، خوابم نمی‌برد. مدت‌ها بود که به ضرورت تمیز کردن کلاه کاسکت خودم فکر می‌کردم، شستشو لازم داشت. فوری بازش کردم و انداختم توی لگن بزرگ، شامپوی بچه نداشتم، از مایع دستشویی استفاده کردم، الان هم توی آب و کفه، خدا کنه بتونم ببندمش، لطفا آدرس بدید تا اگه نتونستم ببندمش بیارم خدمتتون
      باز هم ممنون

      1. سلام وقت شما بخیر
        متاسفانه درحال حاضر امکان بازدید حضوری از مجموعه فراهم نیست و هرگونه سئوالی داشتید در همین بخش در حد توان پاسخگو هستیم اما مطمئن هستیم که این کار را به خوبی انجام خواهید داد.
        موفق باشید.

  3. دوستان عزیز قبل از جدا کردن پدها حتما یه عکسی چیزی بگیرید تا موقع بستن گیج نشید

  4. ای کاش قبلا این مطلب رو خونده بودم تا کلاه کاسکت قبلیمو از دست نمیدادم.به هیچ عنوان کلاهتون رو با سشوار خشک نکنید دوستان.

  5. واقعا که ایده خوبی بود برای دوران قرنطینه.
    حوصلم سر رفته بود و کلاه کاسکتم واقعا کثیف بود که با توجه به این پست شما مرحله به مرحله کلاه رو تمیز کردم و الان گذاشتم که خشک بشه. فقط یک مشکلی هست اینه که الان داره بارون میاد و نور خورشید نیست خخخخخخخخ. گذاشتم با دمای اتاق فعلا ببینیم چی میشه.
    باتشکر از مجله موتور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا