بررسی موتور سیکلت

بررسی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰

Review of Benelli 300 motorcycles

در این مقاله به بررسی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ خواهیم پرداخت.

موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ (DSK Benelli TNT 300) نیز از جمله موتورهایی است که در این کلاس قرار دارد.  بنلی ۳۰۰ به عنوان یکی از پرفروش ترین موتورهای کمپانی بنلی محسوب می شود. بدون شک قیمت مناسب بنلی ۳۰۰ ( حداقل در خارج از کشور) یکی از دلایل فروش بالای این موتور سنگین جدید است.

طراحی موتور بنلی ۳۰۰

ظاهر این موتورسیکلت بسیار شبیه هم‌کلاسی‌های خود و موتورهای تریل است. قوس بین باک و صندلی سرنشین عقب، جایگاه مناسبی برای راکب فراهم کرده و شکل زیبایی به این موتورسیکلت بخشیده است. صندلی سرنشین عقب فاصله مناسبی با لاستیک عقب دارد تا سرنشین را در ارتفاع بالاتری نسبت به راکب قرار دهد و نمای زیبایی از کنار و عقب به  بنللی ۲۴۹s دهد. از طرفی این فاصله سبب می‌شود که تکان‌های کمتر و نرم‌ تری به سرنشین در عبور از موانع و دست‌اندازها دهد. موتورسیکلت بنلی مدل TNT 249S  در ۴ رنگ مشکی، سفید، سبز و طلایی به بازار عرضه شده است. رنگ اصلی و تبلیغاتی بنللی ۲۴۹s سبز فسفری است که زیبایی خاصی به این موتور می‌دهد. این رنگ در باک، فلاپ‌های کناری، فلاپ روی تایر جلو و رینگ‌های هر دو تایر مشاهده می‌شود. این رنگ‌ در رینگ‌ها نمای متفاوتی برای این موتور فراهم کرده تا بنلی مدل TNT 249S  نمای ظاهری زیبایی به خود بگیرد.

فریم اصلی این موتور از جنس فولاد و از نوع Trellis می باشد و سایر قطعات استفاده شده در موتور بر این فریم سوار شده اند. طراحی بنلی ۳۰۰ نشان دهنده ی عملکرد خوب آن بوده و از ظاهر این موتور می توان دریافت که با یک موتور اسپرت سر و کار داریم. سیستم اطلاعاتی یا کیلومتر نیمه دیجیتال، چراغ های عقب از نوع LED و طراحی عضلانی مخزن سوخت از جمله ویژگی هایی است که در ظاهر موتور بنلی ۲۵۰ به چشم می خورد.

به طور کلی موتور بنلی ۳۰۰ به صورت ارگونومیکی طراحی شده و دسته ی پهن این موتور جدید به همراه صندلی نرم و راحت آن سبب شده تا کیفیت رانندگی این موتور مثال زدنی باشد. به جهت طراحی مناسب، وضعیت قرارگیری راکب  بر روی این موتور راحت است. همین امر سبب شده تا بتوان از آن به عنوان یک موتور تورینگ (Touring) نیز استفاده کرد. کمپانی بنلی روز به روز به تولید جدیدترین موتورسیکلت های سبک و سنگین می پردازد که جهت آشنایی با به روزترین تولیدات کمپانی بنلی می توانید به سایت راکبین مراجعه نمایید.

جزئیات فنی موتور سنگین بنلی ۳۰۰

بنلی مدل TNT 249S از پیشرانه ۲۴۹ سی‌سی بهره می‌برد و در واقع در کلاس موتورهای ۲۵۰ سی‌سی قرار می‌گیرد. بنللی ۲۴۹s پیشرانه ۲ سیلندری و در مجموع ۸ سوپاپ دارد و ۴ زمانه است. حداکثر قدرت خروجی این موتورسیکلت زیبا ۳۱.۵ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه یا همان ۲۳.۵ کیلووات در ۱۱۰۰ دور در دقیقه است.

هنگامی که بنلی ۳۰۰ را روشن کنید، یک غرش بم را خواهید شنید و در صورتی که دور موتور را افزایش دهید، صدای با ابهتی شما را همراهی خواهد کرد.

ارقام مربوط به قدرت و گشتاور تولیدی این موتور نشان می دهد که با یک موتور قدرتمند سر و کار دارید. اما نگران این ارقام نباشید چراکه در دور موتورهای پایین و متوسط این موتور خیلی نرم و روان کار می کند. یکی از ویژگی های بارز پیشرانه ی استفاده شده دراین موتور، بدون لرزش بودن آن است که این ویژگی را حتی در دور موتورهای بالاتر از ۷۰۰۰ rpm و یا ۸۰۰۰ rpm نیز حفظ می کند. در دور موتورهای بالا این موتور عملکردی شبیه به موتورهای سوپر اسپرت دارد اما همانطور که گفته شد اگر به دنبال موتورسواری نرم و راحت می باشد بهتر است مراقب دور موتور باشید.

سیستم تعلیق این موتور متشکل از یک فورک تلسکوپی در قسمت جلو و یک ضربه گیر هیدرولیکی در قسمت عقب است. این سیستم زمینه ی یک موتورسواری راحت و نرم را برای راکبین فراهم می کند. عملکرد این سیستم به قدری خوب است که در صورت عبور از برخی ناهمواری ها در راه، اصلا متوجه آن ها نخواهید شد. شرکت بنلی، دو گزینه برای تایر این موتور در نظر گرفته است که یکی از نوع MRF بوده که به صورت استاندارد در این موتور مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری از نوع Pirelli Angel بوده که به صورت عنوان یک گزینه ی اختیاری بر روی این موتورسیکلت قرار می گیرد.

موتور سیکلت بنلی ۳۰۰، در بازار فروش رقیبانی جدی نظیر موتورهای ktm 390 و کاوازاکی Z250 را پیش رو دارد.

مشاهده مشخصات فنی و قیمت بنلی ۳۰۰

۴.۶/۵ - (۱۱۰ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. سلام تو داکیومنت نوشته بنلی جفت ۳۱ اسب قدرت داره
    من اونجر ۲۲۰ دارم با ۱۹ اسب قدرت – برای قدرت بیشتر بنلی هفته پیش رفتم یدونه بنلی جفت خریدم، الان میبینم شتاب و قدرت اونجر از اون بیشتره.
    میشه یکی راهنمایی کنه چرا اینجوریه؟

    1. بنلی سیصد مدل۹۵تمامداین موتورها که اسم میبریدو میخوره هم توو شتاب هم سرعت فقط مدل۹۵یا۹۶اوایلش رو انجین۲۴۹نزده باشه ریمپ کنید کاتالیزورو خالی کنید خیلی وحشتناک راه میره من یه۹۵ دارم خواستید میفروشم باید سنگین سوار باشی بتونی گاز بدی بهش شمارهم********با تشکر از ادمین عزیز

    2. سلام
      داداش من خودم پارسال یه بنلی سیصد داشتم، سواری نرم و صدای دلنشینی داشت ، ولی شتابش اصلا در حد ارقامی که میده نیست ، با یه آر ای ۲۰۰ معاوضه کردم، خداییش تو شتاب اولیه قابل مقایسه نبودن ، با اینکه این تک سیلندر بود و ۵۰ سی سی هم حجم موتورش کمتر بود.
      ولی خب بازم مشکلات خاص خودش رو داشت ، مثل تعداد زیاد فلاپ و گرون بودنشون، صدای نه چندان زیبا ، سر و صدا افتادن فلاپ و …
      در کل بازار ایران اینجوریه
      همه چی تمام پیدا نمی کنی

  2. اس وای ام ۲۵۰ خیلی ازین بهتره صفر تا صدش ۶تا ۷ ثانیس و راحت ۱۷۰ تا هم راه میره و ارزون ترم هست و رخ موتور سنگین رو هم داره و اصل تایوان هم هست و روی انجین نوشته .

  3. مفت نمی ارزه بنلی
    ایرانیا فقط عاشق صدا اگزوز هستن و به اصل مطلب دقت نمیکنن هرچند صداشم جالب نیست.

    1. اتفاقا خیلی هم عالیه.
      در حال حاضر تو ایران بنلی ۳۰۰ بهترین گزینه است.
      با احترام.

      1. سلام ،یه کاوازاکی های کیپس ۱۵۰ صفر مدل ۸۲ پلاک ملی رو زده ۱۰۲ میلیون، شما بودی بین بنلی با حجم موتور ۳۰۰ سی سی و کاوازاکی های کیپس که دریچه باز می‌کنه کدومو انتخاب میکردی؟؟ فکر میکردی تو شتاب و سرعت کدوم میزنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا