راهنما ها

راهنمای خرید دستکش موتورسیکلت

Motorcycle Glove Buying Guide

فروشگاه اینترنتی لباس

این راهنمای خرید جامع به شما کمک می کند تا یک خرید آگاهانه دستکش موتورسواری داشته باشید.

یک جفت دستکش مناسب از نظر سازگاری برای راحتی و سبک، هزینه کمی دارد و محافظتی که ارائه می دهند بسیار عظیم است (و اغلب مورد استقبال راکبین). در جامعه مدرن امروز ، ارقام ما از گذشته مهمتر است. توصیه می شود تا در حمایت از دست ، مچ دست و انگشتان دست کمی سرمایه گذاری کنید.

مانند همه مواردی که علم مواد در آن تأثیر دارد ، پیشرفت های مدرن در مواد مورد استفاده در دستکش موتور سیکلت باعث شده است تا دستکش ایمن و راحت تر پوشیده شود.

در این راهنما مواردی را که باید هنگام خرید یک جفت دستکش موتورسیکلت جدید (یا اولین) بدانید ، تقسیم کرده ایم. این جایگزین سالها تجربه و درک جدی از نحوه سوار شدن و نیازهای شما نخواهد بود ، اما شما را درمورد سبک ها ، مواد و ملاحظات مربوط به متناسب بودن مورد نیاز شما برای آگاهی قرار می دهد.

دستکش های موتور سیکلت باید زره و مواد / روش های ساختاری با دوام تر را در یک بسته راحت قرار دهند که محدودیت های کمتری در تحرک در اختیار شما قرار می دهد. این یک نظم بلند نسبتاً مناسب است ، اما مطمئناً یک جفت دستکش خوب باید در حین انجام این کارها خوب به نظر برسد!

دستکش دو عملکرد اصلی (با اهمیت برابر) را انجام می دهد: برای محافظت از دستان خود در صورت تصادف و محافظت از دستان خود در برابر محیط . برای انجام این کارها ، یک جفت دستکش با کیفیت:

  • از مواد با دوام و مقاوم استفاده می کند که دارای سوراخ و مقاومت در برابر سایش هستند.
  • با تکنیک های ساختمانی قوی ساخته شده است که سالها سودمند ماندگاری را تضمین می کند.
  • مناسب هستند.
  • حداکثر تحرک و راحتی را ارائه می دهد ، به انگشتان اجازه می دهد تا خم شوند و هوا در صورت لزوم گردش کنند.

دستكار كيفي موارد فوق را انجام داده ، ضمن توجه به قيمت ، نوع دستكش ، اندازه و سبك و مواد .

ویژگی های مهم و چیزهایی که باید به دنبال آن باشید
سبک سواری 

چگونه و کجا قصد سوار شدن به اسب آهنی خود را دارید؟ الزامات لازم برای تجهیزات ایمنی با سواری شدید جاده ای در مقایسه با رفت و آمد کم سرعت در سطح شهر بسیار متفاوت است. به نظر می رسد که دستکش هایی که می خواهید بپوشید در هر شرایط متفاوت است.

درک صحیح نیازهای شما در اطمینان از خرید جفت مناسب دستکش مهم است. در حالی که درست است که برای “نیازهای بیش از حد” نیازهای شما ضرر زیادی ندارد ، اما به بازده کاهش می یابد.

از خودتان بپرسید:

  • با چه سرعتی سوار می شوید؟ آیا شما به خیابان های شهر می چسبید ، به بزرگراه ها ضربه می زنید ، یا هر دو؟
  • آیا سوار بر جاده یا خارج از جاده هستید؟ هر دو؟
  • آیا مهم است که دستکش شما نیز برای گرم کردن دستان شما مفید باشد؟
  • برای کنترل همه کنترل های موتور سیکلت خود به چه نوع تحرکاتی نیاز خواهید بود؟

ما به این فرض عمل می کنیم که شما نسبت به موتور سیکلت و تجهیزات، سوارکاری نسبتاً جدید هستید . راکبین پیشرفته تری که به دنبال اطلاعات در مورد بهترین عملکرد هستند ، باید بررسی دستکش موتورسیکلت ما را مطالعه کنند .

نوع دستکش

ما دستکش ها را به پنج سبک مجزا تقسیم می کنیم ، به دلیل سطح پوشش / محافظت از آنها و نحوه طراحی آنها. دستکش های کوتاه و خاکی موتور نسبت به سبک های دیگر ارزان تر هستند ، اما همچنین محافظت از مچ دست و ساعد را از بین می برند.

اگر به دنبال یک “پوشش روزانه” در جاده هستید ، دستکش تور را پیشنهاد می کنیم. این دستکش ها محافظت بیشتری برای مچ دست / ساعد شما دارند و تمایل به سبک محافظه کارانه دارند.

  • مسابقه – ایده آل برای مسابقات با سرعت بالا. محافظت عالی از دست و مچ دست می کند ، اما اغلب از نظر ظاهری کاملاً موزون هستند.
  • دستکش همه کاره – یک سبک عالی برای همه نوع موتورسواری در جاده .
  • ماجراجویی – شبیه به دستپوش ها ، اگرچه دارای حفاظت بیشتر از آب و هوا است.
  • کوتاه – این دستکش ها در مچ متوقف می شوند. بسیاری از راکبین به دلایل آب و هوایی و آب و هوا دستکش کوتاه را ترجیح می دهند.
  • Off-Road – بر خلاف محافظت ، روی راحتی / چابکی تمرکز می کند. ما این دستکشها را برای سواری در جاده توصیه نمی کنیم.
قیمت

دستکش های سطح بالا غیر معمولی برای رسیدن به برچسب قیمت بالا نیست ، اما این بدان معنا نیست که برای به دست آوردن محافظت مناسب ، باید زیادی هزینه کنید.

قیمت دستکش موتورسواری تحت تأثیر چندین چیز است ، از جمله مواد مورد استفاده ، یکپارچه فناوری ، گواهینامه ها و مارک تجاری. سبک دستکش نیز نقش دارد. به طور پیش فرض ، دستکش های موتور کوتاه و خاکی هزینه کمتری نسبت به دستکش های دستی یا همتایان خود دارند.

مواد

در هنگام مراجعه به دستکش دو دسته اصلی وجود دارد: چرم و پارچه.

خود چرم را می توان از چندین ماده پایه مختلف تهیه کرد: پوست گاو ، پوست کانگورو ، پوست بز و نوع دیگری از پوست و پوست حیوانات. غالباً ، یک دستکش از چندین نوع مختلف مخفی در یک جفت واحد استفاده می کند.

مواد نساجی ساخته شده به طور معمول برای یک کیفیت یا کاربرد خاص طراحی می شوند.

چرم

  • در ابتدا تمایل به تناسب اندام دارند اما با شکستن چرم دراز می شوند.
  • انواع و درجه های مختلف چرم می تواند قیمت را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
  • به طور معمول مقاومت در برابر سایش.
  • چرم با کیفیت می تواند گران شود.

منسوجات

  • منافذ ، بافت ها و انواع مختلف مواد را در برمی گیرد.
  • معمولاً از چرم ارزان تر است.
  • به طور کلی مقاومت در برابر آب و هوا بسیار عالی است.
متناسب و راحتی

اگر دستکش مناسب نباشد ، چگونه می توانید از آنها انتظار داشته باشید که به درستی از شما محافظت کنند؟ تناسب اجزای مهم در تعیین چگونگی عملکرد دنده شما می تواند از شما محافظت کند ، و این واقعیت در مورد دستکش نیز صادق است.

به طور کلی ، دستکش های شما باید با حداقل فضای اضافی / بالشتک بیش از حد نرم باشد ، در حالی که به شما امکان می دهد کنترل های موتور را کنترل کنید . عوامل مختلفی بر این دو مورد تأثیر می گذارد:

  • اندازه – هر تولید کننده دستکش خود را کمی متفاوت تولید می کند ، بنابراین قبل از سفارش حتما نمودار اندازه آنها را بخوانید.
  • مواد – چرم ماده انتخابی سنتی برای موتور سیکلت است ، اما مواد نساجی نیز در برابر سایش و مقاومت در برابر آب و هوا بسیار عالی هستند.
  • نوع – دستکش های کوتاه راحت تر از یک جفت سنگین دستکش ماجراجویی خواهند بود.
  • چابکی – تحرک دست و انگشت را در نظر بگیرید.
  • تهویه – دستان شما داغ می شود ، و دستکش ها باید بتوانید به مدیریت آن گرما کمک کنید.

متأسفانه برخلاف کلاه ایمنی ، هیچ شکل دست جهانی که دستکش برای انطباق با آنها ساخته شود وجود ندارد. درست است ، بسیاری از تولید کنندگان از اندازه های مشابه استفاده می کنند ، اما به طور کلی ، خرید دستکش اغلب یک تمرین آزمون و خطا است. تا زمانی که آنها را امتحان نکردید ، نمی دانید که چقدر مناسب هستند.

راهنمای سریع: اندازه گیری سایز تقریبی دستکش موتور

چیزهایی که باید در نظر بگیرید:

  • تفاوت های منطقه ای – مارک های اروپایی دستکش خود را کمی باریک تر و محکم تر از مناطق دیگر می فرستند ، بنابراین اگر در آن مسیر حرکت می کنید ، از اندازه معمول خود سفارش دهید.
  • حفاظت از هوا – به منظور ارائه بهتر محافظت در برابر سرما / عایق باعث افزایش احساس دستکش می شود. در نظر داشته باشید که یک جفت دستکش دیگر برای سواری با هوای سردتر داشته باشید.

راحتی و مواد

چرم قبل از اینکه کاملاً شکسته شود ، می تواند چندین سال مورد استفاده قرار گیرد . تا آن زمان ، ممکن است دستکش های چرمی خود را کمی سفت یا براق در مقایسه با یک جفت دستکش نساجی مقایسه کنید.

اگر آب و هوا و عایق بودن برای شما مهم است ، یک جفت با کیفیت دستکش نساجی را در نظر بگیرید. به عنوان یک قاعده ، چرم از آب لذت نمی برد و در صورت مرطوب شدن مکرر ، نگهداری آنها دشوار است. دستکش های نساجی معمولاً نباید نگران این موضوع باشند.

انواع دستکش موتورسیکلت
مسابقه

الهام از سبک و محافظت

ایده آل برای: 

سواری پر سرعت در مسیر یا خیابان. دستکش های مسابقه شامل استفاده لیبرال از زره و تهویه انگشتان ، کف دست و مچ دست هستند

نقاط قوت:

محافظت عالی در برابر خرابی

خنک و راحت

ویژگی های مشترک: 

تهویه عالی

زره گیر

لغزنده ها

همه کاره 

ایده آل برای:

یک “پوشاک روزانه” ایده آل که از هر دو دست و مچ محافظت می کند. دستکش موتور سیکلت ایده آل در جاده

نقاط قوت:

دستکش همه کاره عالی برای سوار روزانه است. یک دستکش همه کاره مناسب ، تحرک قابل مقایسه با یک دستکش کوتاه را فراهم می کند ، در حالی که محافظت بسیار خوبی را ارائه می دهد. به نظر ما دستکش های همه کاره بهترین دستکش برای پوشیدن روی استریت هستند.

ویژگی های مشترک:

زره انگشت

سپرها

پشتیبانی و محافظت از مچ دست

کوتاه

عالی برای هوای گرم

ایده آل برای:

سواری با هوای گرم که در آن اولویت است. دستکشهای کوتاه فاقد محافظ مچ دست ارائه شده توسط دستکش هستند.

نقاط قوت:

در حالی که محافظت از آنها کم است ، دستکش های کوتاه راحت هستند. بسیاری از راکبین مچ دست باز را ترجیح می دهند و دستکش های کوتاهی را برای رانندگی راحت تر پیدا می کنند.

ویژگی های مشترک:

راحت

چسبنده تر

زره پوش و کف دست

موتورسیکلت خارج از جاده / کراس

برای بازی در خاک!

ایده آل برای:

در شرایطی که راحتی و گرفتن در اولویت قرار دارد ، هیچ چیزی از دستکش های خارج از جاده در صدر نیست.

نقاط قوت:

مانند دستکش های کوتاه ، دستکش های خارج از جاده تمایل به مچ دست دارند. آنها معمولاً دارای سبکی متمرکز ، وزن سبک تر و فاقد محافظت از استایل دستکش قوی تر هستند.

ویژگی های مشترک:

طراحی بسیار سبک وزن

بسیار راحت

محافظت از انگشت و پنجه

ماجراجویی / تور

عالی برای هر دو در جاده و خارج از جاده!

ایده آل برای:

شرایط آب و هوایی در صورت نیاز به حفاظت برتر.

نقاط قوت:

دستکش های ماجراجویی یا تور معمولاً با مواد مستحکم تر و روش ساخت در مقایسه با سایر سبک ها ساخته می شوند. با این حال ، آنها اغلب به نوعی حجیم تر و کم رنگ تر هستند.

ویژگی های مشترک:

حداکثر محافظت از انگشتان دست ، کف دست و مچ دست شما

دوخت خارجی

تهویه و تابلو زره پوش

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

نظرات خود را در زیر همین مطلب به اشتراک بگذارید.

۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا