اخبار موتور سیکلت

لزوم استفاده از کلاه کاسکت برای راکب و ترک نشین موتورسیکلت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بعضی اوقات موتورسیکلت هایی را در سطح شهر مشاهده میکنیم که در حین تردد، موتورسوار کلاه کاسکت خود را به ترک نشین داده در حالی که خودش کلاه ایمنی ندارد و یا راکبین کلاه کاسکت بر سر دارند ولی ترک نشین آنها کلاه کاسکت ندارند.

سرهنگ علی همه خانی اشاره کرد: البته در هر دو صورت، سهم هر یک از راکبین و ترک نشینان در حوادث تقسیم می شود چرا که بیشترین آسیب در تصادفات موتور سیکلت به سر وارد می‌شود.

او ادامه داد: راکب و سرنشین باید این نکته را بدانند که سوار بر وسیله‌ای به نام موتور شده و نباید کلاه ایمنی را با هم جابجا کنند بلکه باید هر دو آنها کلاه ایمنی بر سر داشته و از سر خود محافظت نمایند.

همه خانی گفت: کلاه کاسکت وسیله‌ای ایمنی است که با موتورسیکلت عجین شده و لازم و ملزوم یکدیگر هستند و موتور بدون کلاه ایمنی معنایی ندارد و اگر به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات نگاهی بیاندازیم در میابیم که استفاده از کلاه برای کسانی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند الزامی می‌باشد.به همین منظور استفاده نکردن از کلاه کاسکت برای راکب و سرنشین با هیچ دلیلی توجیه پذیر نمیباشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همه ما می‌دانیم که عدم استفاده از کلاه کاسکت می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیر و دلخراشی را در پی داشته باشد و سوال مهم اینجاست که وقتی می‌دانیم استفاده کردن از یک وسیله چه قدر می‌تواند در حفظ جان و سلامت ما تأثیر گذار باشد، چرا اصرار داریم که از این ابزار به هر دلیلی و با هر توجیهی استفاده نکنیم؟

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف خودروها هنگام راندن موتورسیکلت تمام بدن راکب در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار دارد و استفاده از کلاه، میزان این خطرات را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

سرهنگ همه خانی از تمام ترک نشینان موتور سیکلت درخواست کرد تا بدون استفاده از کلاه ایمنی، سوار این وسیله نشوند و از راکب بخواهند برای آنها کلاه کاسکت تهیه نماید.

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.
منبع
مهر

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا