اخبار موتور سیکلت

ایربگ یا کیسه هوا برای افزایش ایمنی راکبین موتورسیکلت

Airbag for Bike

فروشگاه اینترنتی لباس

مدتی است که یک شرکت نوپای امریکایی برای افزایش ایمنی راکبین موتورسیکلت ها با ایربگ یا کیسه هوا، شروع به کار روی سیستم کیسه هوا موتور خود به نام Airbag for Bike کرده است.

سیستم های کیسه هوا در اتومبیل ها معمول است ، اما دنیای موتور سیکلت در حال حاضر نحوه استفاده از کیسه هوا برای ایمنی موتورسوار را می پذیرد و می آموزد. راکبین MotoGP سالهاست که از آنها در لباس های مخصوص موتورسواری خود استفاده می کنند و برخی از تولید کنندگان لوازم جانبی موتور سیکلت مانند Dainese و Alpinestars کیسه هوا را به خیابان آورده اند و برای محافظت بیشتر آنها را در کتهای خود فرو می کنند.

اکنون ، یک شرکت نوپا شروع به کار روی سیستم ایربگ موتورسیکلت به نام Airbag for Bike کرده است.

این صندلی پرتاب شده با کیسه هوا با الهام از صندلی های پرتابی که توسط ارتش در هواپیماهای جنگنده خود استفاده می شود ، قول می دهد با ایجاد یک حباب محافظتی در اطراف راکب در صورت تصادف یا سقوط ، ایمنی راکب را افزایش دهد.

کیسه هوا خود روی صندلی موتور سیکلت قرار می گیرد و روی کاپشن راکب قرار ندارد و کیسه هوا فقط در صورت تصادف بیش از سرعت معین مستقر می شود. استفاده از این سیستم آسان است ، زیرا سوارکار فقط به بستن سگک دور کمر نیاز دارد .

این سیستم برای محاسبه نیروهای ضربه از سنسورهای ژیروسکوپی استفاده می کند. در صورت نیاز ، سیستم صندلی را از موتور سیکلت آزاد می کند و کیسه هوا فقط در چند میلی ثانیه در اطراف بدن راکب مستقر می شود. الگوریتمی که به طور خاص در این صندلی پرتاب با کیسه هوا برای موتور سیکلت ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است ، می داند آیا کیسه هوا موتورسیکلت باید مستقر شود یا خیر ، بنابراین اگر موتورسوار با سرعت کمتری تصادف می کند یا موتور هنگام توقف فقط به کنار می افتد ، سیستم متوجه می شود ایرپک را باد نکند.

شرکت نوپای آمریکای شمالی اکنون در حال جستجو برای سرمایه گذاران برای تزریق پول مورد نیاز کیسه هوا برای موتور سیکلت ها از کانسپت به واقعیت است.

در ابتدای مطلب ویدئویی نشان داده شده است که دقیقاً نحوه کار این سیستم را نشان می دهد.

در انتها امیدواریم که روز به روز تکنولوژی های پیشرفته ای برای موتورسیکلت سواران افزوده شود.ممنون میشویم نظرات خود را در بخش دیدگاه های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

 

۵/۵ - (۱۶ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا