مقالات موتورسیکلت

۵ وظیفه تعمیر و نگهداری موتورسیکلت که می توانید خودتان انجام دهید

5 motorcycle maintenance tasks that you can do yourself

فروشگاه اینترنتی لباس
بیایید با آن روبرو شویم ، موتورسیکلت مورد علاقه خود را به یک گاراژ ببرید و از یک دسته از افراد غریبه بخواهید تا تعمیر کنند. اگر به توانایی های گاراژ اطمینان نداشته باشید و بدانید که آنها سابقه ای از مراقبت و خدمات بسیار جذاب را دارند ، همیشه کا را ناقص تحویل میگیرید. این به خصوص ناامید کننده است که به نظر می رسد کار مورد نیاز نسبتاً جزئی است. چرا به شخص دیگری پرداخت کنید تا کاری را انجام دهد که شما مشکوک هستید که می توانید خودتان به این کار بپردازید؟ خبر خوب – می توانید خودتان آن را متعهد شوید. در واقع ، ما خیلی مطمئن هستیم که می توانید دستان خود را با موفقیت کثیف کنید ، که ما پنج وظیفه نگهداری موتور سیکلت را انتخاب کرده ایم که اکنون می توانید انجام دهید. تنها مواردی که شما به آن نیاز دارید یک کتابچه راهنمای تعمیر و نگهداری کارگاه موتور سیکلت استاندارد و چند ابزار کم هزینه است که به راحتی بصورت آنلاین ارائه می شود.
لنت های ترمز
ذکر صرف هر چیزی که مربوط به ترمز در هنگام نگهداری باشد ممکن است شما را به این فرض برساند که به مدارک تحصیلی نیاز دارید اما این کار ها خیلی ساده هستند. با راکبین همراه باشید. تعویض لنت ترمز موتورسیکلت در واقع نسبتاً ساده است. کتابچه راهنمای کارگاه شما بهترین دوست شما در اینجا خواهد بود ، اما روند استفاده از پیستون های عقب ، کشویی از کالیپرها و تعویض دیسک ها به طرز شگفت آور با ابزارهای مناسب بسیار آسان است. فقط یکبار انجام تعویض های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها آماده هستند!
باتری
اکثر باتری موتورسیکلت ها تمایل به اتمام دارند – یعنی در حداقل زمان مناسب. بنابراین ، نگهداری منظم یک ضرورت است. باید باتری موتورسیکلت خود را که در زیر صندلی موتور، مخزن بنزین یا کنار موتور قرار دارد ، پیدا کنید. هر دو هفته یکبار آن را از روی نگهدارنده آن جدا کرده و سطح اسید را با قرار دادن آن بر روی سطح صاف بررسی کنید. اگر کم است ، با آب یونیزه شده بالا ببرید.البته باتری های اتمی نیز باید هر چند وقت یکبار تمیز شوند و گرد و عبار آن ها گرفته شود. قبل از اتصال مجدد باتری فقط همزمان هر دو پایانه را لمس نکنید!
شمع های جرقه ای
خوشبختانه ، این کاری نیست که نیاز به انجام منظم داشته باشد. یکبار دو شاخه را جدا کرده و آنها را با موتورهای صحیح برای موتورسیکلت خود جایگزین کنید (باید یک شماره کد در خود شاخه ها وجود داشته باشد). در ورود مجدد دیگر لازم نیست که بیش از حد سفت کنید- فقط با دستی پیچ کنید و با یک چهارم چرخش آچار خاتمه دهید.
تنش زنجیره ای
اگر زنجیر روی موتورسیکلت شما تنش مناسبی نداشته باشد ، می تواند منجر به سایش زودرس گیربکس شود. با فرض اینکه آخرین چیزی است که شما می خواهید ، خوشحال می شوید که می توانید موتورسیکلت را برای تنش درست زنجیره بررسی کنید. به بخش راهنمای کارگاه خود در مورد تنش زنجیره مراجعه کنید و از یک دوست بخواهید هنگام تنظیم آن روی موتور بنشیند (وقتی شخصی سوار شود ، زنجیره سفت می شود). کتابچه راهنمای مالک موتور شما باید تنظیمات گشتاور صحیح را برای هر پیچ فراهم کند ، و یک آچار گشتاور خوب به شما اطمینان می دهد که آنها را دقیقاً تنظیم کرده اید.
روغن و فیلتر را تعویض کنید
تغییر روغن و فیلتر معمولاً یک سرویس کوچک را تشکیل می دهد ، به همین دلیل این کار اغلب به دست یک تعمیرکار تمام می شود. نیازی نیست ، زیرا شما به همان اندازه قادر به انجام آن در خانه هستید. باز هم با مراجعه به دفترچه کارگاه خود برای راهنمایی کامل ، مطمئن شوید که موتور را گرم کنید و برای تأیید بهترین روغن برای استفاده به کتابچه راهنمای مالک مراجعه کنید. فقط مطمئن شوید که از پر کردن بیش از حد جلوگیری کنید (اگر خیلی روغن وارد کردید می توانید با سرنگ مقداری از روغن را حذف کنید). یک کلمه هشدار قبل از رسیدن به مجموعه ابزارهای خود: اگر همیشه از کارهایی که می کنید مطمئن نیستید و یا امنیت خود را در معرض خطر قرار می دهید ، مطمئن نیستید ، بهتر است با یک تعمیرکار مطمئن تماس بگیرید.
۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا