بررسی موتور سیکلت

درباره موتورسیکلت های سه چرخ بیشتر بدانید

Learn more about tricycles

فروشگاه اینترنتی لباس
موتور سیکلت های سه چرخ که به آن اصطلاحاً به موتور سواری نیز گفته می شود ، حدود ده ها سال است که وجود دارد ، اما در حال حاضر آنها در حال افزایش محبوبیت هستند و محصولاتی مانند هارلی دیویدسون ، Can-Am ، Polaris و حتی هوندا وارد این روند می شوند. دشوار است بدانید که دقیقاً چرا تریلرها تبدیل به یک روش محبوب حمل و نقل شده اند ، اما یک دلیل می تواند این باشد که آنها نسبت به موتورسیکلت دو چرخ پایدارتر هستند و بنابراین مانورهای مسن راحت تر هستند.
چرا این موتور سیکلت ها دارای ۳ چرخ هستند؟
اضافه کردن چرخ سوم به معنای عدم تعادل بیشتر و حمایت از وزن موتور (و مسافر شما در صورت داشتن) در هنگام توقف یا هنگام راه رفتن آرام در موقعیت های ترافیکی و یا حرکت کروز رژه با سرعت کم است. جمعیت زیادی از موتورسواران وجود دارند که سالها سوار بر موتور سیکلت می شوند اما به این مرحله می رسند که پاهایشان به اندازه گذشته قوی نیست و ممکن است زانوی آنها کمی سرحال نباشد که از یک موتور سیکلت سنگین در حالت مهار حمایت کند. عدم نگرانی در مورد تعادل یک دستگاه می تواند یک استرس تسکین دهنده برای سواران مسن یا افراد مبتلا به آسیب دیدگی زانو و لگن باشد. از همه مهمتر ، یک موتور سیکلت سه چرخ می تواند کسی را که قصد دارد موتورسواری را کنار بگذارد ، در زین قرار دهد. موتور ۳ چرخ کاملاً متفاوت از سوار شدن به موتورسیکلت دو چرخ است. تمام چرخش فرمان شما از طریق میلگردها انجام می شود که نوار را به سمت چپ یا راست فشار می دهد ، در حالی که در موتورسیکلت شما فرمان را خاموش می کنید و سپس بدن و موتور سیکلت خود را تکیه داده و از چرخش خارج می شوید. برای موتورسواران کهنه کار ، این فرمان برعکس لاغر شدن می تواند مهره ای سخت برای شکستن باشد ، به همین دلیل اغلب برای مبتدیان یا کسانی که هرگز موتورسیکلت سواری نداشته اند انتخاب سوار شدن بر روی یک چرخه بسیار سریعتر از کسانی که سالها در آن چرخ بوده اند راحت تر است. با بیشتر و جوان تر شدن افراد به دنبال شیوه های ارزان حمل و نقل که امکان رفت و آمد آسان و صرفه جویی در سوخت مناسب را فراهم می کند ، بسیاری از افراد به سمت موتورسواری روی می آورند. و از آنجا که عادت دادن سوارها به راحتی است ، می تواند توضیح دهد که چرا موتور سیکلت های سه چرخه به سرعت محبوبیت پیدا می کنند. حتی اگر افزایش تعداد محبوبیت خودروهای سواری / سه چرخه ، هنوز هم بحث وجود دارد که آیا آنها در واقع موتورسیکلت هستند یا خیر. بسیاری از علاقه مندان به موتور سعی می کنند که پیاده روی ها را از دسته موتور سیکلت و زیر مجموعه وسایل نقلیه خود سوق دهد. در زیر گزینه های موردعلاقه ما برای کسانی که علاقه مند به دریافت ترایک یا موتور سیکلت سه چرخ هستند قرار دارد.
بهترین موتورسیکلت های سه چرخ
Harley 3 Wheelers
این روزها مسیرهای پیاده روی هارلی مانند کشتی های مسافرتی لوکس جاده آزاد است که سواری روان و راحت را ارائه می دهند. در حال حاضر هارلی دارای دو مدل ترایک ، Tri Glide Ultra و Freewheeler است. Tri Glide Ultra) TGU) یک دکل تور کامل شبیه به Electra Glide Ultra Classic است به جز TRU دارای یک چرخ دیگر.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra
Tri Glide از مزایای ارتقاء پروژه هارلی و پروژه راشور بهره می برد و از موتور HD Output High، Twin Cooled، Twin Cam پشتیبانی می کند و توسط یک گیربکس شش سرعته و برعکس الکتریکی پشتیبانی می شود. جابجایی صاف و آسان با کمک کلاچ هیدرولیک و لغزش انجام می شود. از دیگر ویژگی های Rushmore می توان به نمایشگاه مجدد Batwing با تهویه Splitstream ، ترمزهای مرتبط با ABS ، چراغهای جلو و چراغهای مه شکن Daymaker ، روشنایی Tour-Pak روشن تر ، سیگنالهای چرخش روشن تر ، چراغهای ترمز روشن تر و سر فرمان با کمک فنر های جلو محکم تر اشاره کرد. Tri Glide Ultra برای سفرهای طولانی در جاده آزاد با ویژگی های راحتی و گزینه های ذخیره سازی طراحی شده است.

در بالای مرکز قاب یک صندلی بزرگ و یک تکه دو طرفه با یک سطل سوار عمیق و صندلی عقب مسافر با استراحت بازو قرار دارد. در حالی که داشبورد و شیشه جلو کوتاه از باد و هوای بسیار خوبی محافظت می کند ، هواکش مرکزی در این نمایشگر امکان کنترل بهتر دما را فراهم می کند. وسایل جانبی کمتری باعث مسدود شدن باران ، باد و بقایای جاده می شوند و همچنین امکان نگهداری مناسب وسایل کوچک مانند کیف پول ، تلفن همراه یا عینک آفتابی را فراهم می کنند. ذخیره اضافی را می توان در قسمت بزرگ و صندوق عقب پیدا کرد. سیستم سرگرمی Rushmore باعث می شود تا آنچه را که اتفاق می افتد آسان کند و همه چیز را با صفحه لمسی بزرگ و پر رنگ آن دستکاری کنید. سوئیچ ها در جایی قرار دارند که شما بدون جدا کردن دستانتان دستگیره ها می توانید به آنها برسید. یکی دیگر از ویژگیهای جالب فعال سازی صدا برای موسیقی ، تلفن و GPS شماست.
Harley Freewheeler
یک کاردستی لوکس کاملاً پر بار. یک صندوق عقب را با بیش از فضای کافی برای استراحت آخر هفته بسته بندی می کند. در حقیقت طراحان به آكتورهای تور خندیدند و آنرا روزانه صدا كردند. Freewheeler در واقع ۲ اینچ كوتاه تر از TGU است. گذشته از موضع خود ، این موتور نیز کمی ارزان تر است  از Tri Glide .

Freewheeler با حرکت صاف از جلو به عقب ، nacelle کرومی ، و ۲ دسته میله آویز میمون ، موتوری واقعاً تیز است که ورزشهای سنتی HD را دوست دارد و شبیه به Tri Glide است و ۶ سرعته . با این حال ، به جای راه اندازی Rushmore Twin Cooled که در Tri Glide یافت می شود ، این موتور سه چرخ با هوا خنک می شود و همراه با یک کولر روغن یکپارچه برای کمک به مدیریت گرمای موتور کمک می کند. احساس واقعی “در باد” از سوار شدن به موتور سیکلت اما با مزیت اضافی چرخ عقب اضافی برای ثبات.
Can-Am Spyder F3-S Special Series
در جاهایی که Harley Tri Glide و Freewheeler از یک ظاهر طراحی کلاسیک کروزر و تنظیم سنتی تر تک چرخهای جلو ، عقب دوگانه بهره می گیرند ، Can-Am Spyder با کار بر روی بدنه تهاجمی خود و tadpole (دو جلو ، تک عقب) رویکردی مدرن تر از سه چرخ را طی می کند. ) ، یا پیکربندی معکوس ، پیکربندی چرخ. مشخصات مسطح تایرهای عقب به نظر می رسد که مستقیماً از روی یک اتومبیل خاموش باشد ، با این حال در واقع یک تایر موتورسیکلت به طول ۲۲۵ میلی متر است که مخصوصاً توسط کندا ساخته شده است.
Can-Am با داشتن تعداد زیادی مدل از آن ، انتخاب وسیعی از سه چرخ اتومبیل را دارد که از اسپرت گرفته تا رعد و برق بیشتر. در حقیقت ، با یک تن از گزینه ها می توانید به طور اختصاصی با یک ترفند تماس بگیرید تا خواسته ها و نیازهای شما را برآورده کند. نیروگاه های Spiders از ۹۹۸cc Rotax V-twin قدرتمند Spyder ST-S ، تا موتور سه سیلندر ۱۳۳۰cc Rotax Ace در سری ویژه Spyder RT-S است. انتخاب مدل Spyder می تواند دشوار باشد ، اما اگر این مورد از عهده ما باشد ، سری ویژه F3-S در صدر لیست ما قرار می گرفت. سری ویژه Spyder F3-S یک دستگاه خفا است که ظاهری سه گانه سیاه آن با تمرکز چرخ های کروم سیاه ، مشکی ، صندلی سوراخ شده جیر مشکی ، کلیه کارهای بدنه سیاه و رانندگی مشکی برجسته شده است. اما این دستگاه بیش از حد تهدید آمیز به نظر نمی رسد ، موتور اسپرت موتور مایع روتاکس آس با خنک کننده مایع ۱۳۳۰ سی سی است که گشتاور ۱۱۵ اسب بخاری و ۹۶ اسب بخاری را به همراه دارد و دور موتور ۷.۱ گالن را حدود ۲۵۰ مایل دور می کند. اگر موتورسواری تازه هستید یا چرخ دنده ها را در معرض خطر قرار می دهد ، می توانید از تغییر دستی خودداری کنید و به دنبال یک گیربکس نیمه اتوماتیک بروید – هر دو نسخه دارای دنده معکوس هستند. نیمه اتوماتیک با جابجایی انجام شده با دست چپ بسیار آسان است. Upshifts توسط انگشت شست انجام می شود. اگر به دنبال به دست آوردن بیشترین استفاده از مخزن بنزین خود بر روی دکمه Eco Mode در کنترل سمت چپ هستید و این نشان می دهد که بهترین زمان برای تغییر برای مصرف بهینه سوخت چیست. سایر موارد الکترونیکی شامل سیستم پایداری خودرو است که ترمزهای ضد قفل ، کنترل کشش و کنترل پایداری را در اختیار دارد. حتی اگر سری ویژه F3-S به نظر می رسد مانند یک روتراست اسپرت است ، اما هنوز هم می توانید کمی جعبه دنده را در محفظه ذخیره سازی جلوی ۶.۵ گالن بسته بندی کنید. این بدان معناست که می توانید از آن برای یک سرعتی سریع به فروشگاه های مواد غذایی یا پرتاب یک کیسه سفر کوچک برای یک سفر جاده ای استفاده کنید. راحتی با سیستم UFit Can-Am بهینه شده است که به راکب اجازه می دهد تا موتور را به ارتفاع خود یا سبک سواری با پنج گزینه موقعیت گیره و پنج گزینه میلگرد تنظیم کند. قابلیت تنظیم به تنهایی باعث می شود Spyder یکی از متنوع ترین اتوموبیل سه چرخ موجود در بازار برای هر موتور سواری از مبتدی تا پیشرفته ، مرد یا زن باشد. یکی از عوامل بسیار مهم مورد علاقه راکبین جدید این است که در برخی مناطق شما نیازی به مجوز موتور سیکلت برای سوار شدن به طور قانونی از Spyder ندارید ، همه آنچه شما نیاز دارید مجوز معتبر راننده است. همچنین ، برخی مناطق به شما امکان می دهند در هنگام مراجعه به بخش سوارکاری در پروانه صدور پروانه ، از Spyder برای امتحان مهارت های موتور سیکلت استفاده کنید.
Polaris Slingshot 3 Wheel Motorcycle Car
اگر تا به حال خواسته اید در شهر مانند بتمن در Batmobile به مسافرت بپردازید ، Polaris Slingshot درست در کوچه شما قرار دارد. Slingshot با صندلی های دو سطل و فرمان آن ، بیشتر از اتومبیل Spyder است و یا هر دو موتور سواری هارلی موتورسیکلت هستند. اما اگر شما می خواهید احساس باد در چهره خود را به یک طراحی کابین خلبان باز و هندلینگ ورزشی بپردازید ، Slingshot با لایحه کاملاً متناسب است.

Slingshot در سه مدل موجود است ، استاندارد Slingshot ، Slingshot SL و بالای خط Slingshot SL LE. برای تجربه واقعی بتمن ، ما مدل SL LE را با طرح رنگ ترسناک مروارید سیاه و رگه های قرمز روشن انتخاب می کنیم. این شاسی از یک قاب استیل سبک ، با استحکام بالا و فولادی تشکیل شده است و از یک موتور ۲.۴ لیتری ، DOHC ، Ecotech که در قسمت جلو نصب شده و با یک گیربکس پنج سرعته دستی مجهز شده است. این نیروگاه سه چرخ با قدرت بسیار زیاد ، به سرعت اسب بخار خود را با قدرت اسب بخار گردن و گشتاور ، ۱۷۳/۱۶۶ شلیک می کند. به خاطر ضعف قلب نیست ، Slingshot مطمئناً یک ماشین رویایی سالکان است که ارتفاع صندلی آن کمتر از یک پا بالاتر از جاده است. اما نگران نباشید ، کمربند ایمنی سه نقطه و میله های رول سربار بالای صندلی راننده و سرنشینان به شما کمک می کند تا نگرانی های خود را از بین ببرید. درایو Slingshot با کنترل پایداری الکترونیکی خود ، و تنظیم حساس به سرعت ، الکترونیکی ، قدرت ، رک و پینینگ حساس است. سیستم تعلیق جلوی میل مجهز به دو نوار مجهز به نوارهای نوسان برای کنترل غلتک بدن است در حالی که شوک های کولی پر ، بنزین دست و پا گیر می کنند و لاستیک های ۲۲۵ میلیمتری Kenda و چرخ های پریمیوم ۱۸ اینچ را به خیابان وصل می کنند.در عقب یک چراغ وجود دارد. وزنه ، یک طرفه ، آلومینیوم چرخ دار با چرخ ۲۰ اینچ و تایر ۲۵۵ میلی متر. سیستم تعلیق عقب توسط یک کویل و شوک تحت فشار قرار دارد. در داخل کابین خلبان صندلی های قابل تنظیم ، ضد آب ، یک فرمان کج ، جعبه دستکش قفل شده و یک مرکز رسانه ای با صفحه نمایش LCD 4.3 اینچ پیدا شده است. پشت صندلی ، دو صندوق قفل شده است که فضای کافی برای ذخیره کلاه ایمنی و کوله پشتی را در اختیار شما قرار می دهد. “به من نگاه کنید !!” اگر اغلب خود را در طرف اشتباه قانون پیدا کنید ، ماشین Slingshot قطعاً آن چیزی نیست که شما می خواهید رانندگی کنید. در قسمت تلنگر ، به دلیل منحصر به فرد بودن و زیبایی خاصی که دارد ، بیش از هر زمان دیگری شما را در جلوی بخش پارکینگ در هر هتل یا رستوران فانتزی همراهی می کند.
Honda Neowing
و اکنون برای چیزی کاملاً متفاوت. بنابراین ، ما پیاده روی های سنتی را با یک چرخ در جلو و دو قسمت در عقب ، ترایک معکوس با دو چرخ در جلو و دیگری در قسمت عقب ، و یک اتومبیل / موتور سیکلت با سه پا / whatchamacallit پوشش داده ایم. اکنون می خواهیم با آخرین مفهوم هوندا ، The Neowing ، به آینده شیرجه بزنیم.

حتی اگر Honda Neowing ممکن است از پیکربندی چرخ tadpole مانند Slingshot و Spyder برخوردار باشد ، در واقعیت این است که یک ویلچر سه تکیه گاه از این وسایل نقلیه فاصله دارد. در جایی که سه رکاب دیگر فاقد حرکت فعال بدن در برخورد یک موتورسیکلت در داخل و خارج از چرخش هستند ، Neowing به نظر می رسد این خلا را (همانند MP3 های Piaggio) با دو چرخ خود پر کند و به حالت تعلیق جلو تکیه بزند. حتی قسمت عقب موتورسیکلت با چرخ دستی یک طرفه و تایر موتور سیکلت Dunlop گسترده خود ، باید برای کشیدن ابرو از کشنده های زانو در بیاید ، زیرا این نشان دهنده یک موتور سیکلت حقیقی مانند تجربه سواری نسبت به آن دسته از لاستیک های مسطح مانند اتومبیل است. هوندا Neowing اکتبر گذشته نمایشگاه اتومبیل سالانه توکیو ، و هنوز هم یک مفهوم است بنابراین جزئیات هنوز هم پراکنده هستند. با این وجود آنچه هوندا در مورد آن اشاره کرده است این است که Neowing یک چرخه ترکیبی با موتور بنزینی بوکسور ۴ سیلندر و موتور الکتریکی دوم است. خطوط تهاجمی ورزشی ، بدن های زاویه ای ، و ترکیبی از چراغ جلو که به نظر می رسد مانند یک سر حشرات ارعاب آور است. در قسمت عقب موتور سه چرخه، سیم پیچ اگزوز دو طرفه دستگاه کمی تقارن را به چرخ های یک طرفه اضافه می کند اما هنوز نمای کاملاً در معرض سمت چپ چرخ عقب را نشان می دهد. با توجه به این واقعیت که Neowing واقعاً شبیه به موتور سیکلت است و نه یک اسکوتر لاغر مانند MP3 Piaggio ، مطمئناً می توان از علاقه مندان به موتور سیکلت دیدن کرد – و شاید حتی پذیرش در حلقه آنها باشد. در انتها امیدواریم که از خواندن و مشاهده تصاویر این مطلب لذت برده باشید.
۴.۷/۵ - (۱۸ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا