نکات موتورسواری

نکات موتورسواری در تابستان در اوج گرما

Motorcycling tips in the summer at the peak of heat

فروشگاه اینترنتی لباس

ماه های تابستان تهدید دیگری برای موتورسواران ایجاد می شود که بسیاری از راکبین کاملاً از آن بی اطلاع هستند. به عنوان مثال ، گرمای تابستان می تواند باعث کمبود آب جدی برای موتورسواران شود که چندین ساعت را با موتور خود زیر نور خورشید می گذرانند. علاوه بر این ، راکبین می توانند چرم ، چکمه و دستکش بسیار ضخیمی داشته باشند که این امر باعث می شود تا بیش از حد گرم و ناراحت کننده شود.

با این حال ، روش های جلوگیری از گرما در تابستان وجود دارد و همه اینها با تصمیم شما در مورد لباس مناسب موتور سیکلت برای فصل آغاز می شود. در اینجا چهار نکته وجود دارد که باید در تابستان امسال به دنبال خنک شدن در هنگام رانندگی موتورسیکلت باشید:

۱) کلاه ایمنی خوبی را انتخاب کنید

کلاه ایمنی موتور سیکلت ممکن است به نظر بهترین چیز برای سوار شدن در گرما شدید نباشد ، اما در صورت بروز ضربه ، حداکثر محافظت از سر را در اختیار شما قرار می دهد و به شما در محافظت از آفتاب سوختگی در پیشانی و گونه های شما کمک می کند. بسیاری از کلاه ایمنی موتور سیکلت های امروزی دارای سیستم های تهویه مطبوع زیادی هستند که هوا را از آن خارج می کنند. دریچه های جلو و سپس هوا را از طریق دریچه های عقب در پشت بیرون بکشید.

وقتی سوار درجه حرارت می شوید ، در صورت عدم تهویه مناسب ، کلاه ایمنی شما می تواند مناسب نباشد ، و این حتی بیشترباعث گرما می شود ، در صورت پوشیدن کلاه ایمنی کامل. ممکن است فکر کنید که کلاه ایمنی تمام عیار دقیقاً یکسان به نظر می رسند و به سادگی از تصادفات محافظت می کنند ، اما در واقع گزینه های زیادی وجود دارد که در واقع برای سوار شدن در تابستان ساخته شده است.

۲) از دستان خود محافظت کنید

برخی از سواران تمایل دارند که در حین سواری در تابستان ، دست های خود را ایمن نگه دارند. این که آیا موتورسواران از دستکش خود به طور کامل چشم پوشی می کنند یا نه ، در واقع مهم است که هنوز هم آنها را در هوای گرم بپوشید. دستکش دستان شما را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند و به شما امکان بیشتری می دهد ، در حالی که دستهای لخت می تواند عرق و بیش از حد لغزنده باشد تا بتواند گاز ، کلاچ و ترمز را نگه دارد.

۳) ژاکت تنفس بپوشید

در حالی که انتخاب یک کاپشن موتورسیکلت که می تواند در صورت سقوط از شما محافظت کند بسیار مهم است ، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که آن را در طی سواری های طولانی در تابستان خنک نگه می دارد. کاپشن ها در تابستان ها برای سواران بسیار مهم هستند و انتخاب یک تکه پوشاک موتور سیکلت که قابلیت تنفس ، ضد آب بودن دارد و از مواد عالی استفاده می کند برای سواران بسیار مهم است.

۴) کفش های راحت را انتخاب کنید

حتی اگر ممکن است سواران بگویند پیدا کردن کفش های تنفس کمی دشوار است ، گزینه های زیادی وجود دارد.

موتورسواری و زنده ماندن در گرما

ما در حال نزدیک شدن به اواسط مرداد ماه، اوج تابستان هستیم و به نظر می رسد در آسمان آتش روشن کرده اند.

وسایل موتور سیکلت یک انتخاب است ، به جز در مواردی که مانند کلاه ایمنی و عینک مورد نیاز است ، بنابراین وقتی صحبت از موتورسواری در گرمای شدید می شود ممکن است برخی از افراد تی شرت و شلوارک از لباس های خنک کننده را انتخاب کنند. با استفاده از این راهنما امیدواریم آن افراد را قانع کرده باشیم که با تجهیزات مناسب ، می توانید خود را از سر تا پا بپوشانید و هنوز هم راحت باشید – حتی در هنگام سوار شدن در بیابان سوزناک.

همچنین اجازه دهید در مورد سلامت جسمی و سلامتی شما صحبت کنیم. قبل از اینکه حتی سعی کنید موتور سیکلت خود را در گرمای شدید سوار شوید باید علائم و تأثیرات ناشی از گرمازدگی را بدانید. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که گرمازدگی می تواند یک وضعیت پزشکی جدی باشد و اگر علائمی را تجربه کردید باید سریعاً با آن تماس بگیرید یا از خدمات فوریت های پزشکی استفاده کنید.

به گفته مرکز کنترل بیماری ها این علائم سکته مغزی و گرمازدگی است و در صورت تجربه آنها چه باید کرد:

علائم سکته مغزی گرمای زیاد

دمای بدن (۳۹ درجه سانتیگراد یا بالاتر)

پوست گرم ، قرمز ، خشک یا مرطوب

نبض سریع ، قوی

سردرد

احساس سرگیجه داشتن

حالت تهوع

احساس گیجی

از دست دادن هوشیاری

چه باید بکنید:

فوراً با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید – یک اورژانس پزشکی است

فرد را به مکانی خنک تر منتقل کنید

با پارچه های خنک به پایین آمدن دمای فرد کمک کنید

 

علائم خستگی گرما:

تعریق شدید

پوست سرما ، رنگ پریده و لکه دار

نبض سریع ، ضعیف

حالت تهوع یا استفراغ

گرفتگی عضلات

احساس خستگی یا ضعف می کنید

احساس سرگیجه داشتن

سردرد

غش

چه کاری انجام شود:

به مکانی خنک بروید

لباس های خود را شل کنید

لباس های خنک و مرطوب را روی بدن خود بگذارید یا یک حمام خنک بروید

آب بریزید 

توجه: این موارد تنها توصیه اولیه میباشد و این وظیفه شماست که فقط از پزشک متخصص کمک بگیرید.

مرتب نگه دارید

این واقعیت است که هرچه درجه حرارت محیط گرمتر شود برخی از سطوح مانند آسفالت می توانند نرم شوند. این بدان معناست که ، هنگامی که شما برای ناهار متوقف می شوید وقتی به موتور خود برگردید ممکن است در همان حالت قائم قرار نگیرد که آن را رها کردید ، بلکه در کنار آن در پارکینگ دراز کشیده اید. این سناریو ترسناک می تواند به ویژه در مورد موتورهای تور و سنگین بسیار واقعی تر باشد. تمام وزنی که بر روی جک کوچک موتور شما قرار دارد و در کنار آسفالت گرم قرار دارد ، دستور العمل مناسبی برای فاجعه است.

برای کمک به نگه داشتن موتور سیکلت در حالت ایستاده در هنگام پارک کردن روی آسفالت گرم یا هر سطح نرمتر (مانند چمن یا خاک) برای آن موضوع ، بهترین کار شما این است که از چیزی مانند یک تخته چوب یا سنگی تخت استفاده کنید. این به جابجایی وزن موتورسیکلت شما در تکه ای از آسفالت وسیع تر کمک می کند و احتمال غرق شدن را کمتر می کند. می توانید این را در کیف دستی خود نگه دارید ، آن را درون کیسه مخزن خود بچسبانید.

خب ، بنابراین اکنون که می دانید اگر بیش از حد گرم شدید به دنبال چه چیزی بگردید و چه کاری انجام دهید.

در انتها امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات شما برای ما قابل احترام است.

۴.۸/۵ - (۱۹ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا