نکات موتورسواری

۷ نکته در مورد تعمیر و نگهداری موتور سیکلت

7 tips about motorcycle maintenance

تعمیر و نگهداری موتور سیکلت بسیار مهم است ، بنابراین می توانید سالها بعد از رانندگی خود لذت ببرید. به علاوه ، یک موتورسیکلت در شرایط عالی یک موتور ایمن تر برای شما است.

برای اطلاعات منظم از چک کردن ، همیشه از دفترچه راهنمای موتورسیکلت خود پیروی کنید. در اینجا چند نکته کلی برای بازرسی از اسب آهنی شما ارائه شده است که توسط وبسایت راکبین برای شما آورده شده است.

۱- روغن

کتابچه راهنمای موتور خود را برای دفعات تغییر روغن بررسی کنید. به طور کلی توصیه می شود حداقل هر ۳ ماه روغن خود را عوض کنید. اگر مسافت زیادی روی موتورسیکلت خود هستید ، باید در فاصله کمتری آن را تعویض کنید.  به همین ترتیب ، اگر در مناطق کثیف یا گرد و غبار رانندگی کنید ، کیفیت روغن شما سریعتر خراب می شود ، بنابراین شما باید آن را بیش از یک بار در سال تغییر دهید. همیشه روغن خود را قبل از حرکت بررسی کنید – باید در سطح بالا یا حداکثر باشد. اگر کم است ، مقداری روغن اضافه کنید.

۲- زنجیر موتورسیکلت

زنجیره نیرو از موتور خود را به چرخ عقب شما منتقل می کند. بدون مراقبت مناسب ، می تواند بسیار خطرناک باشد. این عمل خوب است که زنجیر موتورسیکلت خود را بعد از هر بار سوار شدن در حالی که هنوز گرم است ، چرب کنید. این اجازه می دهد تا روغن به تمام قسمت های زنجیره ای نفوذ کند. علاوه بر این ، تنش زنجیره را بررسی کنید. تنش مناسب عمر موتورسیکلت شما را طولانی می کند.

۳- تایر ها

فشار هوا و هرگونه علائم سایش را بررسی کنید. همیشه مقدار صحیح از فشار هوا را برای استفاده مناسب در جاده و جلوگیری از ترکیدن نگه دارید. با فشار مناسب ، تایر ها دوام بیشتری دارند.

۴- ترمز

ترمزهای خود را قبل از هر بار سوار شدن تست کنید تا از وضعیت مطلوبی برخوردار شوید. این همچنین به معنای بررسی سطح مایع ترمز است. برای حفظ ترمزهای خود در عملکرد بهینه ، مایع ترمز بسته به دستورالعمل کتابچه راهنمای کاربر ، باید یک یا دو سال تعویض شود. ضخامت لنت های ترمز خود را نیز بررسی کنید. توصیه می شود آنها را قبل از تمام شدن جایگزین کنید.

۵- فیلتر هوا

مرتباً فیلتر هوای خود را تمیز کنید. شما می توانید این کار را با فشار باد انجام دهید. یک فیلتر کثیف باعث می شود موتور شما سخت تر کار کند و تمیز کردن آن قدرت بیشتری به اسب آهنی شما می بخشد. اگر تمیز کردن کار سختی است ، می توانید فیلتر خود را نیز جایگزین کنید.

۶- سوخت

اگر فیلتر سوخت دارید ، مطمئن شوید که تمیز است. همچنین خطوط سوخت را برای خسارت بررسی کنید. اگر نشانه ترکی وجود دارد باید فوراً خط را تعویض کنید.

۷- باتری

برای افزایش عمر باتری خود ، در صورت عدم استفاده ، آن را تا ۱۰۰٪ شارژ نگه دارید. می توانید این کار را با یک شارژر انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که قسمت بالای باتری تمیز است. سطح الکترولیت را بررسی کنید تا خیلی کم نشود. اگر کم است ، آب مقطر یا دیونیزه شده اضافه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در حفظ موتور سیکلت کمک کند ، بنابراین می توانید همچنان از جاده باز لذت ببرید. برای اطلاعات منظم از بررسی ، حتماً راهنمای موتورسیکلت خود را دنبال کنید.

۴.۶/۵ - (۱۶ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا