نکات موتورسواری

۱۰ نکته ایمنی موتور سیکلت برای راکبین جدید

10 motorcycle safety tips for new riders

موتور سیکلت ها سرگرم کننده و کارآمد هستند. این برای هر کسی که سوار است ، اینگونه نیست. اما واقعیت این نیست که آنها از یک ماشین نیز بسیار خطرناک تر هستند. واقعیت سرد این است که طبق گفته مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها ، موتورسواران ۳۰ برابر بیشتر از افرادی که در یک اتومبیل فوت می کنند جان خود را از دست می دهند. این تعداد حتی برای سواران مسن تر هم ترسناک تر است ، که بعد از سالها به طور فزاینده ای در حال موتور سواری هستند یا به موتورسواری برمی گردند. به دلیل رفلکس های کندتر ، بینایی ضعیف تر ، استخوان های شکننده تر و سایر مضرات ، راکبین بالای ۶۰ سال سه برابر بیشتر از افراد جوان احتمالاً بعد از تصادف در بیمارستان بستری می شوند. هنوز هم بسیاری از علاقه مندان از یک عمر سوار شدن بدون آسیب دیدن لذت می برند. نکته اصلی برای بهینه سازی شانس شما جلوگیری از خطرات است. بخاطر داشته باشید که طبق آمار ۴۸ درصد از تلفات در سالهای گذشته به سرعت منجر شده است ، و الکل ۴۲ درصد عامل آن بوده است. این عوامل را از بین ببرید و خطر خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. در زیر چند نکته دیگر برای کمک به ایمن ماندن در دو چرخ وجود دارد. در مرکزآموزش موتور سیکلت ما ، اطلاعات بیشتری کسب کنید .
۱- موتورسیکلتی بیشتر از آنچه می توانید کنترل کنید ، خریداری نکنید.
اگر مدتی از موتور سیکلت دوری کرده اید ، ممکن است از عملکرد موتورهای امروز شگفت زده شوید. حتی مدل هایی که دارای انجین های کوچک هستند به ویژه از ۱۰ یا ۲۰ سال پیش سریع تر و قدرتمندتر هستند.
۲- هنگام خرید موتور، از کالایی متناسب با خود شروع کنید.
هنگام نشستن ، به راحتی باید بتوانید هر دو پا را روی زمین استراحت دهید بدون اینکه در حالت ناراحتی باشید. دسته ها و کنترل ها باید در دسترس باشند. یک مدل کوچکتر با موتور ۱۲۵ تا ۱۵۰ سی سی می تواند یک موتوراستارت یا مسافر عالی را ایجاد کند. اگر قصد دارید در بزرگراه های زیادی سوار شوید ، ممکن است یکی از موتورهای موجود در دامنه ۱۵۰تا ۲۰۰سی سی بخرید تا بتوانید به راحتی از ترافیک خودداری کنید.
۳- در ترمزهای ضد قفل سرمایه گذاری کنید.
در حال حاضر در مدل های گسترده ای ، ترمز ضد قفل یک پیشگام ثابت است. داده ها نشان می دهد كه موتورسیکلت های مجهز به ترمزهای ABS به اندازه ۳۷ درصد كمتر از موتورهای بدون آن در تصادف مرگبار مشكل دارند. مهم نیست که چه نوع سواری هستید ، ABS بهتر از شما ترمز می کند. دلیل آن ساده است: قفل کردن ترمزها در ایستگاه وحشت ، سوار هرگونه کنترل فرمان را سرقت می کند. این به راحتی می تواند منجر به لغزش و تصادف شود ، که می تواند منجر به آسیب جدی شود. ABS به شما کمک می کند کنترل فرمان را در هنگام توقف اضطراری حفظ کنید ، و می تواند به ویژه در شرایط لغزنده با ارزش باشد. این ویژگی مهم اکنون در بسیاری از مدل های رده بالا استاندارد است و فقط به قیمت موتورسیکلت اساسی تر ، فقط چند صد هزار تومان اضافه می کند.در هر صورت ، ما فکر می کنیم این یک سرمایه گذاری ارزشمند در ایمنی شما است.
۴- مهارت های خود را افزایش دهید.
چیزی که می توانیم بگوییم یا توصیه می کنیم بیشتر از این است که یک مسیر سوارکاری ایمنی موتور سیکلت را در منطقه خود پیدا کنید. این بسیار مهم ، کاملاً مهم است. همچنین یک دوره تئوری می تواند اصول اولیه و همچنین تکنیک های پیشرفته مانند نحوه انجام مانورهای اضطراری فرار را به شما آموزش دهد.
۵- مغرتو به کار بنداز.
بله ، کلاه ایمنی برای برخی از راکبین موضوعی احساسی است. اما واقعیت ها خطر را نشان می دهد. براساس مطالعات ، راکبین بدون کلاه ایمنی ۴۰ درصد احتمال آسیب دیدگی در ناحیه سر را دارند و سه برابر بیشتر از افراد دارای کلاه ایمنی دچار آسیب مغزی می شوند. از آنجا که کلاه ایمنی جان راکب را نجات می دهد ، جنون است که جمجمه و مغز را در معرض آسیب های احتمالی قرار دهیم که می توان از آنها جلوگیری کرد یا حداقل کاهش داد. کلاه ایمنی تمام صورت که مورد تأیید است بهترین انتخاب است. (به دنبال برچسب صدور گواهینامه DOT ​​بر روی کلاه ایمنی باشید.) کلاه ایمنی مدرن قوی ، سبک و راحت است و سر و صدای باد و خستگی را کاهش می دهد. به خاطر داشته باشید که کلاه ایمنی با گذشت زمان رو به زوال می رود و حتی اگر خوب به نظر برسد ممکن است ایمن نباشد. راکبین توصیه می کند هر ۵ سال یکبار کلاه ایمنی را جایگزین کنید یا زودتر اگر آسیب دیده یا در تصادف قرار گرفته است.
۶- لباس مناسب موتورسواری بپوشید.
شلوار جین ، یک تی شرت ، و صندل ها دستور العمل هایی برای یک فاجعه دردناک در موتورهستند. در عوض ، شما می خواهید لباسی که شما را از سرمازدگی ، اشکالات پرواز و آوار محافظت می کند و بسیاری خطرات دیگر. برای محافظت حداکثر ، حتی در تابستان به دنبال یک چرم یا سایر ژاکت های تقویت شده ، دستکش ، شلوار کامل و کفش های مخصوص باشید. کاپشن های مخصوص محافظت و همچنین تهویه مناسب برای سوار شدن در هوای گرم را فراهم می کند. شما همچنین می خواهید محافظت چشم موثر داشته باشید. به عینک موتورسواری اعتماد نکنید. از یک ویزور کلاه ایمنی یا عینک مخصوص کلاه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رانندگان اتومبیل که با موتور سوار برخورد کرده اند اغلب می گویند که آنها را ندیده اند ، بنابراین لباس ها را با رنگ های روشن انتخاب کنید.
۷-دفاعی باشید.
شما باید هوشیار باشید ، به خصوص در این عصر که استفاده همه گیر از تلفن و پیام کوتاه در پشت فرمان که واقعا اشتباه است. مراقب باشید که ماشین ها ناگهان خط را تغییر دهند یا از خیابان های فرعی بیرون بیایند. حفظ فاصله ایمن ، برای اطمینان از داشتن فاصله توقف کافی است و بنابراین باید زمان واکنش در برابر موانع موجود در جاده را داشته باشید.
۸-از هوای بد خودداری کنید.
باران نه تنها دید شما را کاهش می دهد بلکه باعث کاهش گیرنده لاستیک های شما در جاده ها می شود که می تواند گوشه گیری را مشکل کند. اگر شما نیاز به سوار شدن در باران دارید ، به یاد داشته باشید که خطرناک ترین زمان درست بعد از شروع بارندگی است ، زیرا آب می تواند باعث شود که باقیمانده روغن به بالا برسد. و از انجام مانورهای ناگهانی خودداری کنید. از ترمز ، دریچه گاز و فرمان مخصوصاً ملایم باشید تا از لغزیدن خودداری کنید. ( راهنما موتورسواری در باران ) هنگام سوار شدن در وزش باد شدید ، در پیش بینی فشار بالقوه از طرف با حرکت به طرف خط که باد از آن ناشی می شود ، پیشگیر باشید. اگر شما را مجبور به تردید کند ، این امر به شما اجازه می دهد تا در مسیر حرکت کنید.
۹-مراقب خطرات جاده ای باشید.
شن و ماسه ، برگهای مرطوب و یا سنگریزه می تواند باعث شود که یک موتوربه طور غیر منتظره سر بزند و به راحتی باعث ریزش آن می شود. برآمدگی و حفره هایی که به سختی می توانید در یک اتومبیل متوجه شوید می تواند هنگام موتورسواری خطرات جدی را ایجاد کند. اگر نمی توانید از آنها جلوگیری کنید ، قبل از مواجهه با آنها ، سرعت را تا حد امکان کاهش دهید.
۱۰-آماده چرخیدن باشید.
قبل از هرسواری ، یک پیاده روی کوچک دور موتورخود انجام دهید تا مطمئن شوید چراغ ، شاخ و سیگنالهای شما به درستی کار می کنند. زنجیر ، کمربند یا شافت و ترمزها را بررسی کنید. و لاستیکهای مربوط به سایش را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها تحت فشار مناسب قرار دارند. مکانیک موتور سیکلت که با آنها صحبت کرده ایم می گویند که آنها به طور مرتب ترمزهای فرسوده و لاستیک های با تورم نامناسب را می بینند که خطرات ایمنی را به شدت افزایش می دهد. وقتی لاستیک موتورسیکلت فرسوده هستند ، فرمان پذیری موتور سخت خواهد بود.
۵/۵ - (۱۴ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا