بررسی موتور سیکلت

نقد و بررسی سوزوکی GSX1400

معرفی موتورسیکلت سوزوکی جی اس ایکس 1400

با شنیدن “GSX” ، بسیاری از افراد به فکر ورزش های فوق العاده مانند سری GSX-R می افتند. اما در سری GSX ، این GSX1400 مدل استریت یا خیابانی می باشد.

حجم موتور از SUZUKI HAYABUSA بزرگتر است و این دستگاه که بیشترین حجم را به عنوان موتورسیکلت استریت در بازار ژاپن دارد، یکی از مدل های عالی مجهز به موتور خنک کننده روغن است.

اول از همه ، تأثیر ظاهر چشمگیر است. امروزه موتورسیکلت ها جمع و جور شده اند ، اما GSX1400 در مقایسه با آن مدل سبکی مخالف دارد. با این حال ، احساس می کنم اندازه ای که ادعا می کند بسیار عالی است. من شخصاً این اندازه را ترجیح می دهم.

وزن محدود این مدل بیش از ۲۵۰ کیلوگرم است و حالت بلندتری نیز دارد. از این لحاظ ، این مدل راحتی برای سوار شدن غیرمنتظره ندارد. اگر کمی تعادل خود را از دست بدهیم ، ممکن است زمین بخوریم ، بنابراین باید هنگام مانور آن مراقب باشیم.سوزوکی جی اس ایکس ۱۴۰۰ با کسی شوخی ندارد.

ممکن است در مورد توانایی نگه داشتن موتورسیکلت کمی اضطراب داشته باشید.

در واقع ، ارتفاع صندلی آن خیلی زیاد نیست. با این حال ، از آنجا که اندازه وسیله نقلیه بزرگ است و صندلی آن نیز گسترده است ، بنابراین هنگام نگه داشتن ، کمی اضطراب وجود دارد. اگر فقط در نوک انگشتان ایستاده باشید ، حمایت از بدن سنگین آن کمی ناپایدار است.

چراغ ها ساده هستند اما با ابهت

کیلومتر سنج آنالوگ و دوتایی

کیلومتر آن یک آنالوگ ساده است ام زیبا. نشانگر در مرکز قرار دارد. سرعت سنج تا ۲۶۰ کیلومتر در ساعت مشخص شده است!

فرمان

دسته فرمان چپ و راست هر دو مجهز به اهرم های قابل تنظیم هستند.

تعلیق عقب با مخزن

سیستم تعلیق عقب کاملاً قابل تنظیم است. به یک سواری سبک و اسپرت کمک می کند.

سیستم اگزوز

سیستم اگزوز از نوع صدا خفه کن دوقلو است.البته در مدل های جدیدتر شاهد یک اگزوز خواهید بود. نه تنها ظاهر زیبا ، بلکه هنگام روشن شدن موتور، صدای کم اما قدرتمندی را نیز پخش می کند.

مجهز به جک مرکزی است!

به دلیل وجو جک وسط در سوزوکی ۱۴۰۰ در حین نگهداری راحت است و در هنگام پارک نیز از ثبات برخوردار است! با این حال کمی سخت است تا یک موتور سیکلت بیش از ۲۵۰ کیلوگرم را بتوانید روی جک وسط بگذارید.

فضای زیر صندلی هم گسترده است!

زیر صندلی یکپارچه فضای وسیعی وجود دارد. از آنجا که فضای آن کاملاً بزرگ است ، به نظر می رسد نه تنها وسایل بارانی بلکه پارچه های زائد را نیز در خود جای دهد. با این حال ، از آنجا که عمق چندانی ندارد ، وسائلی که دارای ارتفاع هستند نمی توانند ذخیره شوند.

موتور خنک کننده

در نگاه اول ، GSX1400 به ظاهر یک سبک معمولی خیابانی به نظر می رسد اما دارای “موتور خنک کننده روغن” است.

ما نمی توانیم احساس خاصی را در بخشی که دارای سیستم تزریق سوخت در مدل نهایی خنک کننده روغن است ، احساس نکنیم. گشتاور از آنچه انتظار داشتیم قدرت بیشتری دارد و حتی در دور پایین نیز دستگاه را به شدت بیرون می کشد. با این حال ، این یک شخصیت ملایم است که بسیار راحت اداره می شود ، نه مانند اسب سوار.

بعد از سوار شدن ، ممکن است وزن آن را احساس نکنید!

از اینجا ما در GSX1400 بررسی های آزمایشی واقعی خود را معرفی خواهیم کرد. وقتی سوار شدیم یک کشف شگفت آور پیدا شد!

موتورسوار اول:

از آنجا که گفته می شود استریت بزرگی است ، ظاهر بسیار چشمگیر است اما وزن خشک آن ۲۲۸ کیلوگرم است ، بنابراین “برای ۱۴۰۰ سی سی سبک تر است!” در مقایسه با مدل دیگر همان سال ، به عنوان مثال ، CB1300SF 234 کیلوگرم و ZRX1200R 224 کیلوگرم است ، بنابراین می توان گفت که وزن GSX1400 228 کیلوگرمی بسیار سبک است. ممکن است سبک باشد زیرا یک موتور خنک کننده روغن است.

آن را در شیب سربالایی در مسیر بسته امتحان کنید ، خواهید دید بدون گاز دادن ، فقط با یک نیمه کلاچ می توانید به بالای آن بروید.شگفت آور است.

“اما فکر نمی کنید با دست انداز سخت باشد؟” افرادی هستند که فکر می کنند ، درست است؟ این همان چیزی بود که در ابتدا فکر کردیم. اما اصلا مشکلی نبود.

من سعی کردم با سرعت کم روی لاین باریک سوار شوم ، به گوشه ای تنگ بروم ، بارها بلند شوم و چیزهای دیگری مانند S باریک را امتحان کنم ، اما متوجه هیچ دست اندازی نشدم. فکر می کردم سیستم تعلیق و لاستیک خوب است ، اما نه تنها گشتاور وجود دارد ، بلکه یک حس پایداری در پایه نیز وجود دارد. با موتور بزرگ خیابانی نمی توانم از رانندگی دست بکشم!

هندلینگ در نوع خود سنگین بود ، اما برای ضدحمله آنقدر سرگرم کننده بود. این یک موتورسیکلت خوب است که حتی در دوران مدرن نیز به خوبی هدایت می شود.

من می خواهم آن را به سایر راکبین توصیه کنم. “من SUZUKI را دوست دارم ، می خواهم شکل نهایی یک موتور خنک کننده روغن را بچشم ، من یک موتور سیکلت برهنه می خواهم که کسی سوار آن نشود.”

موتورسوار دوم:

پس از گرفتن عکس از بدنه موتورسیکلت ، برای یک تست آزمایشی وقت گذاشتم ، اما مانور آن بسیار سنگین بود و من کاملاً خسته شدم. از آنجا که GSX1400 در چنین شرایطی کار می کند ، نمی دانم آیا می توانم به درستی با آن رانندگی کنم؟ کمی احساس اضطراب کردم ، اما وقتی شروع به سوار شدن کردم این اضطراب از بین رفت. به هر حال عملکرد سواری سبک است! اگرچه من در جاده های خوب سوار می شوم ، اما کنترل آنها آزاد و صاف بود.

و بیشتر از همه ، یک موتور گشتاور کامل عالی است. می توان از همان ابتدا شتاب شدیدی ایجاد کرد و بدون تردید به جلو حرکت کرد. قدرت GSX1400 واقعاً سرگرم کننده است. به نظر می رسد این مسئله می تواند با استفاده از سرعت بالا ، مزیت را در تورهای مسافت طولانی احساس کند. من می خواهم که مطمئناً بسیاری از موتورسواران حسن این موتور سیکلت “GSX1400” را تجربه کنند.

خلاصه

تصور ۲ راکبی که تجربه تست سواری با این موتورسیکلت سوزوکی ۱۴۰۰  را داشتند تقریباً یکسان بود. این واقعیت که ۲ سوار بدون بحث در مورد یکدیگر تقریباً همان برداشت را دارند ، احتمالاً گشتاور قدرتمند GSX1400 همچنان چشمگیر است. شاید فرصت داشتن یک تست آزمایشی با این موتورسیکلت نه تنها کاملاً آسان باشد ، بلکه GSX1400 یکی از موتورسیکلت هایی است که ما می خواهم سوار آن شویم. از آنجا که به نظر می رسد عرض این مدل سفارشی گسترده است ، راه های زیادی برای لذت بردن از داشتن این نوع موتورسیکلت وجود دارد و به نظر می رسد وجودی است که نمی توان آن را رها کرد.

شما هم اگر تجربه سواری با سوزوکی GSX1400 را داشتید لطفا در بخش نظرات همین مطلب برای ما و دیگر کاربران بنویسید.

۴.۶/۵ - (۷۸ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. من این مونور داشتم بعد عوض کردم و سی بی ۱۳۰۰ گرفتم
    درسته هرکدوم یه حالی میده اما جی اس ایکس بنظرم وحشی تر و برو تر هست حالا تصمیم دارم دوباره جی اس ایکس بردارم چون خیلی خوبه

    1. من هم تو کف موندم سند دار نمیتونم بخرم، سوئیچ شم که میگیرن خلاصه در حسرتشیم،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا