بررسی موتور سیکلت

نقد و بررسی و موتورسیکلت پالس ان اس NS200

مشخصات فنی پالس ان اس 200

امروز در این مقاله قصد معرفی، نقد و بررسی و مشخصات موتورسیکلت پالس ان اس ۲۰۰ سی سی را داریم که باتوجه به مشکلات، قیمت و مراحل قانونی سواری و خرید موتورسنگین امروزه هر راکبی که قصد تجربه یک موتورسواری لذت بخش را دارد از ns 200 استفاده میکند. هرچن که باتوجه به قیمت های امروزی، خرید ان اس ۲۰۰ نیز کمی مشکل است. البته خروج برند باجاج از کشور نیز در افزایش قیمت های اخیر ان اس بی تاثیر نبوده است.

ns200 یک موتورسیکلت هندی میباشد که در ادامه در رابطه با برند باجاج که تولید کننده ان اس ۲۰۰ میباشد نیز صحبت خواهیم نمود.

برند باجاج در سال ۱۳۸۱ اولین بار توسط گروه جهانرو وارد بازار ایران شد ام پس از مدت کوتاهی در سال ۱۳۸۴ بنا به دلایلی، باجاج و جهان رو قطع همکاری کرده و یک سال پس از این موضوع گروه صنعتی فارس با شرکت باجاج وارد مذاکره شد و به دلیل اینکه نمیتوانستند موتورسیکلتهای پولسار را به این نام بفروش برسانند، نام پالس را روی آنها گذاشتند که تفاوتی از لحاظ فنی و… ندارند و فقط نام آنها تغییر یافته است و در حقیقت نام اصلی موتورسیکلت امروز ما، پولسار ان اس ۲۰۰ میباشد.

بیش از یک دهه ، باجاج پولسار یک جایگاه برتر و بدون چون و چرا را در بخش خود حفظ کرده است. با توجه به بروزرسانی های منظم محصول – خواه از طریق انواع جدید ، طراحی یا فناوری ها – باجاج روز به روز شاهد رشد نام تجاری Pulsar بود. در حالی که زبان طراحی خام و عضلانی Pulsar مصرف کنندگان را به نمایشگاه های خود می کشاند ، اما ضریب عملکرد آن برای پول است که موفقیت را تضمین می کند. سخت است که به فکر موتورسیکلت در دهه گذشته یا حدود آن باشید ، که از نظر قدرت تحویل داده شده نسبت به هزینه بهتر از پولسار باشد. با این حال ، برخی از اشکالات وجود دارد که اگرچه بهبود یافته است ، اما موفق شده است تا تمام عمر در خانواده Pulsar باقی بماند. این موارد شامل جعبه دنده نه چندان روان ، سرو صدای بیشتر از انتظار و چند مشکل کوچک دیگر. اما اینها هرگز چیزی را از پولسار نگرفتند.

طراحی

از نظر ظاهری، ۲۰۰ NS بسیار بهتر از تصاویر منتشر شده اخبار به نظر می رسد. اولین چیزی که می توان متوجه شد این است که مخزن سوخت ان اس ۲۰۰ اکنون توسط یک واحد تازه طراحی شده جایگزین شده است. ظرفیت ذخیره سازی به حداکثر ظرفیت ۱۲ لیتر کاهش یافته است. از لحاظ بصری ، صفحات پلاستیکی در کنار آن با ظاهری بزرگتر و در عین حال واضح تر ، به آن زیبایی بخشیده است. سبک کلی به خوبی با تورم های دور چراغ جلو ترکیب شده است. طراحی منحصر به فرد چراغ جلو ، وقتی از جلو به آن نگاه می شود ، حالت تهاجمی به موتورسیکلت می بخشد. مشخصات جانبی با خطوط تیز و در عین حال صاف تعریف می شود. اگزوز منظمی که در شکم فرو رفته است نه تنها خوب به نظر می رسد بلکه برای توزیع وزن بسیار مناسب است ، زیرا تعادل بهتری را بین دو طرف فراهم می کند.

پدال های دنده و پایه از دید اولیه کیفیت خوبی را نشان می دهند اما ساییدگی و پارگی طولانی مدت آنها باید دیده شود. کیلومترسنج در شرایط نوری متنوع به راحتی قابل خواندن است و داده خوبی را به راکب ارائه می دهد. تنها نقطه ضعف از نظر جذابیت بصری ، فلاپ گلگیر عقب بود. البته ، این کاری است که نمی توان از عهده آن به آسانی برآمد ، اما با توجه به موضوع کلی طراحی ، بیشتر به عنوان یک پیوست پس از فروش به نظر می رسد. در کل از لحاظ ظاهری چندان جذاب نیست. بدون شک زبان طراحی، این شرکت را بر پایه های قبلی خود قرار می دهد. برای یک شرکت هندی این یک جهش قابل توجه در مسیر درست است.

پیشرانه

یک عامل مثبت بزرگ برای Bajaj Auto در توسعه ۲۰۰ NS دسترسی به فناوری KTM از Duke 200 بود. موتور Pulsar با خنک کننده مایع ۱۹۹.۵ سی سی عمدتا مبتنی بر موتور KTM موتور کوتاه مدت برای Duke 200 است و کمی بیش از ۲۳ اسب بخار پیشرفت می کند  با این حال ، Bajaj Auto برخی از ویژگی های مهندسی منحصر به فرد خود را اضافه کرده است که نمونه های خوبی از مهندسی مقرون به صرفه و موثر است. در حالی که هر دو موتور در قسمت پایین عمدتاً شبیه به یکدیگر هستند ، اما آنها از رویکردهای مختلفی برای معماری بالایی استفاده می کنند. این موتور همچنین اولین موتور خنک کننده مایع است که توسط سازنده مستقر در شهر پون ساخته شده است.

Pulsar ، به دلیل این تغییرات ، از جهات مختلف با واحد KTM کاملاً متفاوت است. در حالی که واحد KTM از پیکربندی DOHC استفاده می کند ، ۲۰۰ NS با تنظیم SOHC برای چهار سوپاپ خود سازگار است. موتور به آرامی تا ۱۰ هزار دور در دقیقه می کشد و تحویل نیرو روان است. شتاب سریع است و صدای موتور دورتر از حدود ۶۰۰۰ دور در دقیقه خوب است. ما موفق شدیم حداکثر سرعت نشان داده شده با سرعت ۱۳۱ کیلومتر در ساعت را انجام دهیم. این شرکت ادعا می کند که این رقم ۱۳۶ کیلومتر در ساعت است و با توجه به عملکرد دستگاه ما دلیلی برای تردید در این ادعا نداریم.

فناوری دیگری که آن را متمایز می کند ، احتراق جرقه سه گانه است. از نظر تئوری استفاده از سه شمع منجر به احتراق تمیزتر در محفظه می شود. این به نوبه خود اجازه می دهد تا یک مبدل کاتالیزوری نسبتاً کوچک تر ، منجر به هزینه کمتری نیز شود. به طور کلی سطح NVH قابل ملاحظه و به طور قابل توجهی بهتر از هر یک از پالس های قبلی است. موتور با دور تمیز در ترافیک متراکم کار راحتی دارد.پولسار برای اولین بار از جعبه دنده شش سرعته بهره می برد. جعبه دنده دارای نسبت های بلند است و از این رو شتاب گیری درون دنده کمی رنج می برد. هنوز هم این سریعترین شتاب پالس است. مزیت این دنده تا حدودی آرام بودن موتور و رانندگی راحت تر در ترافیک است. در حالی که جعبه دنده شش سرعته به طور قابل توجهی بهتر از واحدهای پنج سرعته قبلی است ، اما هنوز هم جای پیشرفت دارد.

تعویض دنده ان اس ۲۰۰ به طور کلی روان است و از تغییر سرعت به خوبی پشتیبانی می کند. با توجه به این گیربکس نسبتا بلند و چند فناوری دیگر ، ۲۰۰ NS نسبتاً کم مصرف است.

دست زدن و ارگونومی

ظاهر تیز پالس ۲۰۰ NS به رفتار آن در جاده کمک می کند. هندلینگ ۲۰۰ NS به عنوان یک تغییر خوشایند برای کسانی که در بازار دنبال یک موتورسیکلت خوش دست هستند خوب است. این موتورسیکلت نسبت به پالس UG4 180 قبلی چابک است و به راحتی قابل حرکت است. یک کمک فنر مونو نیتروکس در عقب به ویژگی های هندل و طراحی پالس ان اس ۲۰۰ افزوده است.

پیشرفت قابل تحسین دیگر  پایداری ترمز پالس ۲۰۰ NS است. با سرعت حدودی ۹۰ کیلومتر در ساعت با کمی قفل چرخ واقعی ، ۲۰۰ NS دارای خط مستقیم و خونسردی خوبی بود. ترمزگیری خوب در نتیجه دیسک ۲۸۰ میلی متری جلو و ۲۳۰ میلی متر در عقب است که هر دو دیسک گلبرگ با صدای کولیس شناور هستند. یکی دیگر از تغییراتی که در ۲۰۰ NS مورد استقبال قرار گرفت ، فرورفتگی زانو بود. برای اولین بار ، پولسار در قسمت پایین مخزن سوخت ، شکاف های فرورفتگی را به سوارکار ارائه می دهد که در حالی که به گوشه ای خم می شود ، پشتیبانی مناسبی را ارائه می دهد.

تنها و احتمالاً بزرگترین مصالحه ای که به نفع هزینه کم انجام شده ، تنظیم تایر است. لاستیک ها در برخی مواقع نتیجه یک شاسی را که قادر به تولید بیش از چیزی است که به راحتی استخراج می شود ، نفی می کنند. در شرایط مرطوب ، اوضاع بدتر می شود و ممکن است فردی با ترمز ناگهانی به سمت بیرون پرت شود. عامل جبران کننده بار دیگر شاسی درخشان است که تا حدی عملکرد تلنگر را در حرکت آهسته قرار می دهد و به موتورسوار با زمان کافی برای انجام اصلاحات وام می دهد.

در صورتی که تجربه سواری با موتورسیکلت ان اس ۲۰۰ را داشته اید در بخش دیدگاه ها تجربه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگزارید.
۴.۸/۵ - (۵۵ امتیاز)
نظر شما برای ما و دیگر موتور سواران، بسیار بسیار ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. با گذاشتن کامنت در انتهای این صفحه، دیدگاه خود را با هزاران راکب به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه مجله راکبین میکوشد تا با بهترین مقالات و آموزشهای موتورسیکلت در خدمت شما عزیزان باشد.

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

    1. سلام
      من یه موتور هندا ۱۲۵ پرواز دارم که هندلیه و رینگی و کاربراتوری
      توی تهران با هر کس که ان اس یا پالس یا در همین حد موتور ۲۰۰ داره شرط بندی میکنم از میدون خراسان تا میدان سربند بشرط تردد از خیابان فقط و نه اتوبان ،اگر من دیرتر رسیدم علاوه بر موتورم ، یک پرشیا صفر رو هم با مدارک میزارم و پیاده برمیگردم و اگر موتور رغیب دیرتر از من رسید فقط موتورشو تقدیم کوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا